Hjelp!!

håperen

Andre møte med forumet
Iiiiiik!!

Jeg henta Ovitrelle sprøyta på apoteket på fredag. Så har jeg hatt den på kjøkkenbenken. Men i dag leste jeg at den skulle oppbevares i kjøleskap??? Er den ødelagt da tro? Jeg må jo ta den i kveld... Tror dere jeg må kjøpe ny? Er ikke sikkert de har den på andre apoteker enn det på sykhuset??

Ble helt skjelven her jeg nå.

Fredag til søndag, det går fint - hadde vært en annen sak dersom den lå ute i en uke eller lenger, så dette her går så fint da. Men det er ikke å anbefalle selvfølgelig å la sprøytene ligge ute.

Men dette går veldig bra for deg i kveld. Den er vel i kjøleskapet nå til du skal ta den?

Eg skal bruka pregnyl og på den står det at den ikkje skal oppbevares over 15 grader. Andre medikamenter eg har brukt har det stått ikkje over 25 grader, men dersom ein skal oppbevare det over lenger tid skal det i kjøleskap. Håpar dette gjeld for otrivelle og. Kanskje du kan ringa apoteket og spør? Det er jo ein del som har åpent på søndag. 

Jeg fikk ordna det og det var ikke noe problem at jeg tok den i kveld. heldigvis!! Hadde vært litt kjipt å ikke få eggløsning nå...

Takk for svar!

Back
Topp