hjelp..........

mamms 86

Andre møte med forumet
hello.... min datter er 4 mnd og 2 uker, hun våkner opp til 2 ganger for natten for å få mat.... helsesøster sier vi kan gi henne litt grøt om formedagen. men jentungen blir ikke mett virker det som. tror dere det er farlig å gi henne litt mer grøt???? vil ikke at hun skal sulte..... hva synes dere jeg skal gjøre.....???? er mor for første gang......

ORIGINAL: mamms 86

hello.... min datter er 4 mnd og 2 uker, hun våkner opp til 2 ganger for natten for å få mat.... helsesøster sier vi kan gi henne litt grøt om formedagen. men jentungen blir ikke mett virker det som. tror dere det er farlig å gi henne litt mer grøt???? vil ikke at hun skal sulte..... hva synes dere jeg skal gjøre.....???? er mor for første gang......

tror ikke det er farlig, men ville rådført meg med helsestasjonen en gang til..[8|]
 Om du ikke føler at du får den hjelpen du trenger på helsestasjonen, så be om å få snakke med en annen helsesøster[;)]

Nora er snart 6 mnd og får fast føde 2 ganger pr dag.. Våkner alltid en gang pr natt for mat, noen ganger 2...

Jeg ville ikke gitt henne mye mer grøt..tar tid for magen og venne seg til... Øk litt gradvis..

Er ikke alle som sover rundt så tidlig fordi om de får fast føde...[:)]

skal snart på kontroll igjen skal snakke med henne da. men har fått høre av en venninne at det ikke er farlig..... men vil ikke gi henne for mye mat heller..... er litt bekymret......

kjenner en som har en sønn på 8 mnd, han har sovet hele natten siden han var 2 mnd....... er mamma for første gang, er kansje litt overnervøs...... vil bare gjøre alt riktig......

Ingen av mine har sovet rundt uten nattmåltider. Alexander som er nesten 5mnd har fremdeles to natt måltider. Tror jeg slutta med melk på nettene ved 9mnd alder med de eldste. Det har vært nattmåltider for meg samme hvor mye grøt de fikk på dagen og kvelden. Men hør med helsestasjon du...[;)]

Hei du. Alexander har spist grøt morgen, middag om dagen og grøt kveld siden han var ca 4 mnder og han blir mett da og sover hele natta. Kan hende at jeg har en veldig snill unge, men det finnes jo middag fra fire mnder.
Nå er han syk så han våkner oftere, men det er ikke grunnet maten.
Klemmer

Vi gir grøt 3 ganger om dagen nå og har såvidt begynt med smaksprøver på middag. Skjønner ikke helt poenget med å gi han grøt på formiddagen for å få han til å sove[8|] Må jo være lurere å gi det på kvelden for at det skal holde lenger.

ORIGINAL: skytte76

Vi gir grøt 3 ganger om dagen nå og har såvidt begynt med smaksprøver på middag. Skjønner ikke helt poenget med å gi han grøt på formiddagen for å få han til å sove[8|] Må jo være lurere å gi det på kvelden for at det skal holde lenger.

Er med på den jeg altså... hmmm... kvelden virker bedre.
Klemmer

Høres fornuftig ut det de andre sier her....men det er jo faktisk ikke så vanlig at babyer sover rundt uten mat et par ganger om natta når de er så små!!
Pleier stort sett å vare i alle fall et halv år det da!!?...stort sett...[8|]

Hvor lenge har hun fått grøt da!?
Ville nok kanskje gitt en liten porsjon til kveden og...[8|]
Det måtte vi etter en uke med grøt på morran...

Back
Topp