Hjelp!

Snuppeluppe

Gift med forumet
Jeg var på tidlig UL i går, og alt så bra ut med lille spiren min [:D]
Jeg er 6 uker imorgen i følge UL..

MEN.....vi tør ikke å ha samleie, da vi er redde for SA...har tidligere hatt en MA i uke 14 og en SA i uke 5+3...........
Har alltid trodd at det er penetreringen som ikke er så bra...Så på morgenen i dag, kosa vi på andre måter ( onnanering) .I går kjøpte jeg meg en bok svangerskapet, og satt meg til å lese litt i den.
Der stod det at hvis man har født for tidlig, har blødninger eller har opplevd spontantaborter, så skal man holde seg unna sex!
Og jeg hadde jo orgasme i stad [:(] Ingen har sagt til meg at onnanering er farlig! [:(] Nå er jeg livredd for å abortere, pga orgasme [:(][:(]
Helt fortvilet! Noen trøst?

ORIGINAL: CogJ

hmm, vet ikke jeg.. vi har hatt sex gjennom hele svangerskapet, og det har gått fint.. så lenge livmorenen er lukket osv, skal det vel gå bra??

Livmorhalsen var stram og lukket og fin på UL i går hvertfall...

ORIGINAL: CogJ

men da tror jeg ikke du skal ta sorgene på forskudd.. grunnen til at du mister er jo at fosteret ikke er levedyktig, og hvis du har sett hjertet og sånt, så må det vel gå bra?[:D]

Jeg var bare 5+5 i går, så hjertet hadde ikke begynt å slå enda. Men legen sa at det så ut som et helt normalt svangerskap, og livmorhalsen var helt lukket og stram.

ORIGINAL: Marthe og Carina

Syns helt ærlig det var litt rart at det sto i den boka.. Hadde MA selv i uke 13, og fikk beskjed om at fosteret var ikke levedyktig og vi skulle ikke være redd for å ha sex og kose oss sammen.. Jenta mi har det veldig bra hun, selv om vi hadde sex hele svangerskapet[:)]

Sier som de over. Tror ikke du skal ta sorgene på forskudd[:)]

Hadde det vært farlig, så hadde jeg vel fått beskjed av Gyn i går om å avstå fra sex. Og hun sa ikke et ord om det....
Kanskje man ikke skal stole på alt man leser?

ORIGINAL: Kittekat

Hverken orgasme eller sex er farlig for babyen. Mister man er det på grunn av at det er noe galt med småen.

Er det jeg alltid har trodd også.. Hvorfor skriver de slik i bøker da, den er skrevet av en jordmor [:(]

ORIGINAL: Jentepus

ORIGINAL: Kittekat

Hverken orgasme eller sex er farlig for babyen. Mister man er det på grunn av at det er noe galt med småen.

Er det jeg alltid har trodd også.. Hvorfor skriver de slik i bøker da, den er skrevet av en jordmor [:(]

og jeg leste nettopp at en LEGE sa at amming var prevensjon..

Så ta det helt med ro og ha sex du [:)]  men du kan jo være påpasselig med hygiene slik at det ikke oppstår infeksjoner

Back
Topp