Hjelp!!

Thea31

Forelsket i forumet
Jeg trenger hjelp av dere!! Er på bærum sykehus fordi jeg dro på legevakt tidligere idag med magesmerter (men ingen blødning). De sier at jeg har hcg nivå på 18000, at det er høyt, men at de ikke finner noe på innvendig ultralyd i form av plommesekk osv. de lurer derfor på om det kan være svangerskap utenfor livmoren. Jeg føler på meg at det er feil vurdering, men de nekter å la meg dra og mener jeg må være på overvåkning. Har andre opplevd at de ikke finner noe, selv med så høy hcg nivå? Hjelp!!
 
Jeg trenger hjelp av dere!! Er på bærum sykehus fordi jeg dro på legevakt tidligere idag med magesmerter (men ingen blødning). De sier at jeg har hcg nivå på 18000, at det er høyt, men at de ikke finner noe på innvendig ultralyd i form av plommesekk osv. de lurer derfor på om det kan være svangerskap utenfor livmoren. Jeg føler på meg at det er feil vurdering, men de nekter å la meg dra og mener jeg må være på overvåkning. Har andre opplevd at de ikke finner noe, selv med så høy hcg nivå? Hjelp!!
Hei, så synd at du opplever dette. Men her må du vare høre på legene. Ved EXU kan HCG stige som normalt, eller det kan stige ujevnt/sakte. Det viktigste er at de fint ut om det er plassert i eggleder/eggstokk, og ikke minst at de har deg under observasjon fordi EXU fort kan bli svært alvorlig hvis det sprekker. Hos meg fant de aldri plasseringen av svangerskapet, og jeg fikk cellegift for å avslutte utviklingen. Det føltes helt merkelig at de kan si jeg er «gravid» uten å påvise plassering, men måtte nesten bare stole på de. Hos meg ble forløpet heldigvis udramatisk, fordi det ble oppdaget tidlig. Med så høy HCG som du har burde man kunne påvist foster i livmor dersom alt var som det skulle, tenker jeg. Hvor langt er du på vei?

Sender mange gode tanker, utrolig tøffe beskjeder å få/takle :Heartpink tenker du er i beste hender nå, frem til de får mer informasjon om plassering osv.
 
Hei, så synd at du opplever dette. Men her må du vare høre på legene. Ved EXU kan HCG stige som normalt, eller det kan stige ujevnt/sakte. Det viktigste er at de fint ut om det er plassert i eggleder/eggstokk, og ikke minst at de har deg under observasjon fordi EXU fort kan bli svært alvorlig hvis det sprekker. Hos meg fant de aldri plasseringen av svangerskapet, og jeg fikk cellegift for å avslutte utviklingen. Det føltes helt merkelig at de kan si jeg er «gravid» uten å påvise plassering, men måtte nesten bare stole på de. Hos meg ble forløpet heldigvis udramatisk, fordi det ble oppdaget tidlig. Med så høy HCG som du har burde man kunne påvist foster i livmor dersom alt var som det skulle, tenker jeg. Hvor langt er du på vei?

Sender mange gode tanker, utrolig tøffe beskjeder å få/takle :Heartpink tenker du er i beste hender nå, frem til de får mer informasjon om plassering osv.
5+6 :Heartbigred
 
Har opplevd exu, de fant fosteret i egglederen min men legen sendte meg hjem for han var i tvil om det var et foster eller ikke. Jeg hadde hatt en SA 2 mnd før, så de mente det var tvillinger hvor da den ene festet seg i egglederen. Eggleder min sprak og jeg ble hentet med ambulanse og hasteoperert, jeg var 8 uker på vei. Og de var så lei seg for at dette hendte for hadde jeg blitt lagt inn samme dag når heg var der så hadde det aldri hendt. Noe av det mest grusomme jeg har opplevd, en ubeskrivelig smerte. Er glad de passer på deg ❤️
 
Bli så lenge du kan, om det skulle være exu kan situasjonen endre seg kjapt.
Har selv opplevd en exu da jeg var 7-8 uker på vei, hadde normalt høyt hcg nivå. Ble først sendt hjem før jeg en time senere måtte tilbake og ble hasteoperert.
Krysser fingrene for at den lille bare har gjemt seg og at alt er fint :Heartpink
 
Bli så lenge du kan, om det skulle være exu kan situasjonen endre seg kjapt.
Har selv opplevd en exu da jeg var 7-8 uker på vei, hadde normalt høyt hcg nivå. Ble først sendt hjem før jeg en time senere måtte tilbake og ble hasteoperert.
Krysser fingrene for at den lille bare har gjemt seg og at alt er fint :Heartpink
Kan de gjemme seg? De ser ikke plommesekk heller.. men er bare 5+6
 
Jeg trenger hjelp av dere!! Er på bærum sykehus fordi jeg dro på legevakt tidligere idag med magesmerter (men ingen blødning). De sier at jeg har hcg nivå på 18000, at det er høyt, men at de ikke finner noe på innvendig ultralyd i form av plommesekk osv. de lurer derfor på om det kan være svangerskap utenfor livmoren. Jeg føler på meg at det er feil vurdering, men de nekter å la meg dra og mener jeg må være på overvåkning. Har andre opplevd at de ikke finner noe, selv med så høy hcg nivå? Hjelp!!
Støtter det som har blitt skrevet over her. Jeg opplevde exu rett før nyttår, og hadde i utgangspunktet ok hcg-verdier. Det var smertene og en innvendig ul som viste at det hadde festet seg i egglederen. Jeg var 7+ 3, og ble hasteoperert, så det er noe man absolutt må ta på alvor.

Sender deg mange styrkeklemmer! :Heartred
 
Støtter det som har blitt skrevet over her. Jeg opplevde exu rett før nyttår, og hadde i utgangspunktet ok hcg-verdier. Det var smertene og en innvendig ul som viste at det hadde festet seg i egglederen. Jeg var 7+ 3, og ble hasteoperert, så det er noe man absolutt må ta på alvor.

Sender deg mange styrkeklemmer! :Heartred
Har ingen smerter lenger, syntes det er rart, har heller ikke hatt noen blødninger. Tusen takk :Heartbigred
 
Er akkurat i samme situasjon som deg. FastLegen mener det er svangerskap utenfor livmoren, pga han fant ikke noe på ultralyden. Er på vei til en ordentlig GYN nå, for å sjekke med ultralyd hvordan det er.. Er 6+2. har hatt to SA tidligere, så dette føles helt urettferdig ;(
 
Er akkurat i samme situasjon som deg. FastLegen mener det er svangerskap utenfor livmoren, pga han fant ikke noe på ultralyden. Er på vei til en ordentlig GYN nå, for å sjekke med ultralyd hvordan det er.. Er 6+2. har hatt to SA tidligere, så dette føles helt urettferdig ;(
Åh, ja det er skikkelig urettferdig!! Hold meg oppdatert! Har du smerter eller blødninger? Ikke jeg..
 
Kan de gjemme seg? De ser ikke plommesekk heller.. men er bare 5+6
Om man har bakovervendt livmor kan det var noe vanskeligere å få øye på det, men ville tro at gyn på sykehuset nok har sjekket det.
Men de er veeldig forsiktig med å avslutte noe om de ikke er helt sikre, da jeg hadde MA tok det 3 uker før avgjørelsen kom, og da var det meg selv som sa at nå var det nok
 
Har du fått noe svar? Sender mange gode tanker til deg :Heartpink
 
Har du fått noe svar? Sender mange gode tanker til deg :Heartpink
Ligger på sykehuset og de skal operere med kikkhull for å finne ut av det. Min magefølelse sier at de bare ikke finner fosteret enda fordi det er tidlig. Har ingen smerter eller blødninger. Men de mener det er usannsynlig når jeg har hcg nivå på 18000….
 
Ligger på sykehuset og de skal operere med kikkhull for å finne ut av det. Min magefølelse sier at de bare ikke finner fosteret enda fordi det er tidlig. Har ingen smerter eller blødninger. Men de mener det er usannsynlig når jeg har hcg nivå på 18000….
Det sa de til meg på sykehuset ved min siste ul før jeg reiste hjem. At jeg hadde kun hcg på 263 og da er det omtrent umulig å se noe. På 18000 burde dem ha sett tenker jeg…skulle nesten ønske at de valgte å operere meg, for nå må jeg gå i uvisshet i hvertfall en uke til, om ikke smertene kommer tilbake da. De trodde at dette ordnet seg selv. Så krysser fingrene for det.

Selvsagt krysser jeg fingrene for at det er slik du sier❤️
 
Det sa de til meg på sykehuset ved min siste ul før jeg reiste hjem. At jeg hadde kun hcg på 263 og da er det omtrent umulig å se noe. På 18000 burde dem ha sett tenker jeg…skulle nesten ønske at de valgte å operere meg, for nå må jeg gå i uvisshet i hvertfall en uke til, om ikke smertene kommer tilbake da. De trodde at dette ordnet seg selv. Så krysser fingrene for det.

Selvsagt krysser jeg fingrene for at det er slik du sier❤️
Ja de burde det… de sa nå at hcg hadde sunket til 16500… det er vel dårlig tegn? Noen som har erfaring med det, at det kan gå bra selvom hcg synker?
 
Ja de burde det… de sa nå at hcg hadde sunket til 16500… det er vel dårlig tegn? Noen som har erfaring med det, at det kan gå bra selvom hcg synker?
Det høres jo veldig ut som EXU..da kan HCG variere. Er du innlagt enda? Hva er planen?
 
Det høres jo veldig ut som EXU..da kan HCG variere. Er du innlagt enda? Hva er planen?
Venter på kikhull operasjon… men de sier at jeg må bestemme om de skal foreta en utskrapning av livmor dersom de ikke finner noe utenfor livmor mtp synkende hcg… vet ikke hva jeg skal gjøre?
 
Ja de burde det… de sa nå at hcg hadde sunket til 16500… det er vel dårlig tegn? Noen som har erfaring med det, at det kan gå bra selvom hcg synker?
Det er vel aldri no bra tegn at hcg synker…har desverre ingen erfaring der som er positiv.
 
Ja de burde det… de sa nå at hcg hadde sunket til 16500… det er vel dårlig tegn? Noen som har erfaring med det, at det kan gå bra selvom hcg synker?
Når det gjelder synkende hcg så sitter jeg litt i samme situasjon, men ikke helt. Jeg var også innlagt da de mistenkte både foster på innsiden og utsiden av livmoren. Forskjellen her er at de så et foster på innsiden, dog lite, men de så hjerte aktivitet. Hadde hcg på 11000, så sank det til 9000, og det ble vurdert om man skulle ha kikkhull/sette i gang abort. Fikk beskjed om at det så dårlig ut og synkende HCG betyr jo gjerne at det går feil vei. Dagen etter var HCG steget til 11000 igjen. Ny ultralyd viste at det de så på eggstokk og eggleder så mer ut som cycste, og hjerte til fosteret dunket fremdeles, så da ble jeg sendt hjem for kontroll så å komme på kontroll på fredag. Kanskje ikke noe som gjør deg klokere, men jeg venter i spenning til fredag for å se om det er liv laga og at faktisk HCG kunne synke for så å stige igjen..

Du er i trygge hender og jeg krysser alt jeg har for at HCG nivået ditt stiger igjen og at det bare er litt vanskelig å se spiren enda❤️ Men viktigste er at de følger deg godt opp❤️
 
Back
Topp