Hjelp..

Jen

Andre møte med forumet
Jeg er til min store overraskelse gravid igjen etter å ha fått ettåringen vår med prøverør ❤️ Skjønner lite av dette, men selvfølgelig en stor glede!

Samtidig, jeg begynte i ny jobb forrige uke....
En jobb jeg egentlig ikke kan ha i svangerskap, må i hvert fall tilrettelegges veldig. De har ventet på meg lenge og har store forventninger. Mannlig sjef uten barn. Jeg gruer meg så forferdelig til å legge dette frem etter en uke på jobben. Vet ikke hvor jeg vil, angsten over dette tar over alt som skal være fint... Vet det finnes større problemer, har tross alt gått gjennom en lang og tøff prosess med IVF selv. Men likevel

Livet er uforutsigbart, så det er ikke alt man kan styre. Du vet nå av erfaring at det kan være vanskelig å bli gravid. Naturen har av og til en underlig humoristisk sans, som gjør det lettere når man ikke prøver selv. Gå inn i deg selv og spør deg "hva er viktigst for meg?". Er den nye jobben noe du, i verstefall, ikke kan leve uten. Er den nye jobben viktigere enn spiren som nå vokser i deg?
Det er alltid mulighet til å finne en jobb, men er muligheten til å få flere barn like stor?
I Norge er det en lov som beskytter oss når vi venter barn. Så de kan i utgangspunktet ikke gi deg sparken, og de er forpliktet til å legge til rette for deg.
Lykke til! ☺

Gratulerer så mye. Alle vet at kvinner blir gravide og du er nok like ønsket på jobben etter permisjonen som nå. Kanskje du må ut i svangerskapspenger hvis det er slik at det ikke er mulig å jobbe mens du er gravid?

Lykke til

Du skal jobbe resten av livet❤️ Kanskje lufte tankene dine med jordmor/lege før du tar det med jobben?

Back
Topp