Hjelp!

Chalotte

Flørter med forumet
MayDay2021
På tirsdag fikk jeg positiv test, og jeg ble kjempeglad! Mannen også. Men vi har en gutt på 11 måneder fra før.. Så dette var jo litt tidligere enn planlagt :wideyed: Jeg hadde så mye problemer i forrige svangerskap og når han endelig kom, ble det enda vanskeligere. Kolikk og skriking i mange mnd og søvn er noe vi sliter masse med enda.

Vi gleder oss, spesielt mannen, selvfølgelig til å få et nytt familiemedlem, men jeg kjenner jeg er ganske stresset og :confused: Håper dette svangerskapet blir litt lettere!

Gratulerer ♥️ Anbefaler deg å ta tidlig kontakt med jordmor, så kanskje du kan få litt råd og bedre oppfølging der

På tirsdag fikk jeg positiv test, og jeg ble kjempeglad! Mannen også. Men vi har en gutt på 11 måneder fra før.. Så dette var jo litt tidligere enn planlagt :wideyed: Jeg hadde så mye problemer i forrige svangerskap og når han endelig kom, ble det enda vanskeligere. Kolikk og skriking i mange mnd og søvn er noe vi sliter masse med enda.

Vi gleder oss, spesielt mannen, selvfølgelig til å få et nytt familiemedlem, men jeg kjenner jeg er ganske stresset og :confused: Håper dette svangerskapet blir litt lettere!
Dette er akkurat som å lese om oss! Storebror er 11 mnd her også :) jeg har tenkt at mange opplever ikke kolikk, og da kan ikke vi være så uheldig å oppleve det to ganger :p våkner fortsatt MANGE ganger pr natt, men virker som det har kommet seg litt de siste ukene. Jeg har prøvd å snu det til den fordelen at siden vi er så sliten nå, så er det bare å fortsette før vi rekker å kjenne på hvordan det er å føle seg uthvilt igjen :p for da hadde jeg sikkert ikke turt å hoppe i det en gang til :p

Dette er akkurat som å lese om oss! Storebror er 11 mnd her også :) jeg har tenkt at mange opplever ikke kolikk, og da kan ikke vi være så uheldig å oppleve det to ganger :p våkner fortsatt MANGE ganger pr natt, men virker som det har kommet seg litt de siste ukene. Jeg har prøvd å snu det til den fordelen at siden vi er så sliten nå, så er det bare å fortsette før vi rekker å kjenne på hvordan det er å føle seg uthvilt igjen :p for da hadde jeg sikkert ikke turt å hoppe i det en gang til :p

Det er så sant! Såå deilig å høre noe positivt, spesielt fra noen i samme situasjon. Og vi har snakket om akkurat det samme som du nevner. At vi har det skikkelig slitsomt nå, litt dumt å «få livet tilbake» for og så få det revet vekk igjen :hilarious: Jeg krysser fingrene for at våre babyer blir alt det storebrødrene ikke var! Masse søvn og ingen skriking :p:Heartred

Gratulerer ❤️ Min første hadde også kolikk så gruet meg veldig til babytiden. Men fy søren, når man endelig opplever tiden med en "normal" baby (lov å si det?) så var det bare enkelt som bare det! Var ingen sak å gå fra 1 til 2 barn når man allerede har hatt det tøft å gå fra 0 til 1.
Anbefaler deg å snakke med jordmor på helsestasjonen. Få en fin oppfølging tidlig :)

Er annet tips er å sjekke tungebånd og kiropraktor om babyen er urolig. Skulle ønske jeg gjorde det med min første. Kan ofte være mye plager for de små ❤️

Og innen babyen kommer så er første baby også blitt større og sover mest sannsynlig mye bedre enn nå :) Pluss man allerede er vant til å være mye våken så det blir ikke så alt for stor overgang :hilarious:

Dette kommer nok til å gå kjempe bra :)

Back
Topp