Hjelp?

FrøkenHM

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg og mannen har blitt invitert på weekendtur av min familie når jeg er 10+0 på vei.
Har ikke så lyst å fortelle om graviditeten før det har gått i alle fall 12 uker. Men ser at det kan bli vanskelig med tanke på at både jeg og familien min er glad i vin til både lunsj og middag når vi er på tur.
Hvilke unnskyldninger kan jeg komme med for at jeg ikke vil ha vin en hel helg? [emoji12]

Nei, kan du ikke lyve på deg en urinveisinfeksjon eller noe sånt? Si at du går på antibiotika?[emoji12]

Antibiotika pga urinveisinfeksjon for eksempel. Da er du oppegående, men vil ikke ødelegge virkningen av antibiotikakuren [emoji4]

Jeg hadde bare fortalt det da jeg (om ikke før). Sorry, ikke så mye til hjelp eller det du spurte om. :P Jeg klarer ikke holde sånt hemmelig og fortalte det til familien min og svigerfamilien min da jeg 5 uker sist, og denne gangen traff vi svigers samme dag som positiv test så da fikk de vite det allerede da :)

Nei, kan du ikke lyve på deg en urinveisinfeksjon eller noe sånt? Si at du går på antibiotika?[emoji12]

Antibiotika pga urinveisinfeksjon for eksempel. Da er du oppegående, men vil ikke ødelegge virkningen av antibiotikakuren [emoji4]
Det høres jo kanskje troverdig ut...
Men er det ikke sånn at de fleste antibiotika kurer tåler at man tar seg et glass eller to nå da? [emoji85]

Jo er kanskje det, men jeg hadde skyldt det på legen og sagt at han sa at jeg burde unngå alkohol i denne perioden. Er jo ikke snakk om mange dagene, så får heller ta det igjen med en senere anledning [emoji12]

Det høres jo kanskje troverdig ut...
Men er det ikke sånn at de fleste antibiotika kurer tåler at man tar seg et glass eller to nå da? [emoji85]

Jo, men ikke Flagyl! Som kan brukes mot noen typer urinveisinfeksjoner, eller andre infeksjoner som f.eks. vaginitt. Du trenger jo ikke utgreie hva du liksom har for noe. Om noen spør, kan du bare si at den heter Flagyl og at du har fått beskjed om å ikke drikke alkohol, så er du på sikker grunn ;)

Jeg hadde bare fortalt det da jeg (om ikke før). Sorry, ikke så mye til hjelp eller det du spurte om. [emoji14] Jeg klarer ikke holde sånt hemmelig og fortalte det til familien min og svigerfamilien min da jeg 5 uker sist, og denne gangen traff vi svigers samme dag som positiv test så da fikk de vite det allerede da :)
Har egentlig kjempe lyst til det, men jeg er så redd for å miste den lille i magen siden det har skjedd en gang før.
Da hadde jeg fortalt om graviditeten til en venninne og det var sinnsykt tøft å måtte fortelle henne at jeg hadde mistet. Det kommer til å være 100 ganger verre om jeg må si det til familien. Derfor velger jeg å vente til uke 12 og det skal være "trygt. [emoji4]

Jeg drakk en gang jeg gikk på antibiotika i forbindelse med halsbetennelse, da fikk jeg en ny runde med halsbetennelse ikke lenge etter! Så jeg har lært meg at man godt bare kan la være å drikke alkohol når man går på antibiotika! :happy:

Jo er kanskje det, men jeg hadde skyldt det på legen og sagt at han sa at jeg burde unngå alkohol i denne perioden. Er jo ikke snakk om mange dagene, så får heller ta det igjen med en senere anledning [emoji12]

Jo, men ikke Flagyl! Som kan brukes mot noen typer urinveisinfeksjoner, eller andre infeksjoner som f.eks. vaginitt. Du trenger jo ikke utgreie hva du liksom har for noe. Om noen spør, kan du bare si at den heter Flagyl og at du har fått beskjed om å ikke drikke alkohol, så er du på sikker grunn ;)

Jeg drakk en gang jeg gikk på antibiotika i forbindelse med halsbetennelse, da fikk jeg en ny runde med halsbetennelse ikke lenge etter! Så jeg har lært meg at man godt bare kan la være å drikke alkohol når man går på antibiotika! :happy:
Dette forumet er virkelig gull verdt! [emoji2]
Unnskyldningen blir en god blanding av dette her tenker jeg. [emoji16] Håper familien biter på [emoji12] Tusen tusen takk for svar [emoji173]

Lykke til! Kos dere på tur

Back
Topp