Hjelp!

gulletnr3

Forelsket i forumet
IMG_1541.JPG Med nr 1 ble vi gravide med en gang, med nr 2 trengte vi ivf. ❤
Vi har 2 flotte jenter på snart 7 og 3 år.
I 6 år nå har vi ikke brukt prevensjon. Nå lot mensen vente på seg, tok nettopp en test. Gravid!!! ❤ vi har hatt hyrdestund 1!!! gang denne syklusen, å der satt den. Har snakka om at dette kan skje, mannen er fornøyd med 2. Jeg har alltid ønsket meg 3, men han sier han ikke klarer flere. Hvordan kan vi nå stå ovenfor spm abort??? Det klarer ALDRI jeg!!! Tok nettopp test, good timing, nå får vi i hvertfall ikke sove før den store dagen! Gratulerer med dagen alle

Last edited:
Gratulerer med dagen i dobbel forstand!

Hvis han har vært med på at dere ikke skal bruke prevensjon, så har han også vært med på at dette kunne skje, i mine øyne.

Han MÅ faktisk bare klare det ( mener jeg, som også er ivf'er )
Har dere mulighet til å få litt ekstra hjelp fra noen? Noen i familien som kan trå til litt mer?
Kan dere ha en trillepike/barnevakt når småen blir litt større?

Det finnes heldigvis mange andre løsninger før abort. ( til og med adopsjon, men dette skjønner jeg blir et ikke-tema nå, bare greit nevne det)

Etter alt JEG har vært gjennom ( for mannen er ikke gjennom halvparten av den følelsesmessige belastningen, selv om de kan være god støtte ), så kunne ikke jeg tatt abort heller.

Til syvende og sist er det DITT valg først og fremst, din kropp-din avgjørelse.

Det er supervanskelig når du vet at den andre ikke vil, jeg forstår!

Jeg vil faktisk anbefale amathea.no , ei venninne fikk god veiledning der, en objektiv tredjepart å snakke med. Hun beholdt sitt barn, og det var ikke noen tvil hos henne der, men det var den forløsende samtalen hun trengte og fikk der.

Stor klem fra en ivf er til en annen.

Gratulerer med dagen i dobbel forstand!

Hvis han har vært med på at dere ikke skal bruke prevensjon, så har han også vært med på at dette kunne skje, i mine øyne.

Han MÅ faktisk bare klare det ( mener jeg, som også er ivf'er )
Har dere mulighet til å få litt ekstra hjelp fra noen? Noen i familien som kan trå til litt mer?
Kan dere ha en trillepike/barnevakt når småen blir litt større?

Det finnes heldigvis mange andre løsninger før abort. ( til og med adopsjon, men dette skjønner jeg blir et ikke-tema nå, bare greit nevne det)

Etter alt JEG har vært gjennom ( for mannen er ikke gjennom halvparten av den følelsesmessige belastningen, selv om de kan være god støtte ), så kunne ikke jeg tatt abort heller.

Til syvende og sist er det DITT valg først og fremst, din kropp-din avgjørelse.

Det er supervanskelig når du vet at den andre ikke vil, jeg forstår!

Jeg vil faktisk anbefale amathea.no , ei venninne fikk god veiledning der, en objektiv tredjepart å snakke med. Hun beholdt sitt barn, og det var ikke noen tvil hos henne der, men det var den forløsende samtalen hun trengte og fikk der.

Stor klem fra en ivf er til en annen.
Vet i hvertfall at adopsjon er uaktuelt, det samme er egentlig abort. ❤❤❤

Last edited:
Vis vedlegget 225608 Med nr 1 ble vi gravide med en gang, med nr 2 trengte vi ivf. ❤
Vi har 2 flotte jenter på snart 7 og 3 år.
I 6 år nå har vi ikke brukt prevensjon. Nå lot mensen vente på seg, tok nettopp en test. Gravid!!! ❤ vi har hatt hyrdestund 1!!! gang denne syklusen, å der satt den. Har snakka om at dette kan skje, mannen er fornøyd med 2. Jeg har alltid ønsket meg 3, men han sier han ikke klarer flere. Hvordan kan vi nå stå ovenfor spm abort??? Det klarer ALDRI jeg!!! Tok nettopp test, good timing, nå får vi i hvertfall ikke sove før den store dagen! Gratulerer med dagen alle

Jeg er gravid med nr 5 og denne babyen er langt fra planlagt. Vi har hatt sex rett før jeg skulle hatt tr og så ble den selvsagt forsinket ettersom el også var forsinket. Mannen tar det med fatning, men hadde nok ønsket at jeg tok abort. Jeg klarer ikke det. MEN nå har jeg litt erfaring da og den tilsier at ting går seg til, han kommer nok til å venne seg til tanken. 9 mnder er lang tid, bare la han modnes litt:) Her var det tårer og fortvilelse da jeg fant det ut rett etter sydentur, turte ikke si det til han med en gang heller. Men nå, fire dager senere er iallefall jeg inneforstått med at det blir sånn her:) Lykke til, det blir bedre<3

Jeg er gravid med nr 5 og denne babyen er langt fra planlagt. Vi har hatt sex rett før jeg skulle hatt tr og så ble den selvsagt forsinket ettersom el også var forsinket. Mannen tar det med fatning, men hadde nok ønsket at jeg tok abort. Jeg klarer ikke det. MEN nå har jeg litt erfaring da og den tilsier at ting går seg til, han kommer nok til å venne seg til tanken. 9 mnder er lang tid, bare la han modnes litt:) Her var det tårer og fortvilelse da jeg fant det ut rett etter sydentur, turte ikke si det til han med en gang heller. Men nå, fire dager senere er iallefall jeg inneforstått med at det blir sånn her:) Lykke til, det blir bedre<3
Nettopp kommet hjem fra syden vi og Ja det må gå seg til! Vi har jo ikke akkurat en flokk fra før

Gratulerer ❤ støtter deg. Ordner seg nok :-)

Gratulerer så mye :D Leit å høre om situasjonen, men signerer de over: det kan jo hende han bare trenger litt tid :)

Nå har sjokket landet! Var på innvendig ul i går, alt så bra ut men hjertet hadde ikke begynt å slå enda, litt tidlig. Skal tilbake neste uke. Hadde HCG på 6500, det er jo bra. Så får vi håpe spira klorer seg fast ❤

Gubben min trengte også litt tid, nå som nr tre kom veldig uplanlagt og på forferdelig dårlig timing. Men vi er nå begge enige om at abort ikke er for oss. Så ny bil er i boks, og vi er enige om å ta tiden til hjelp. Kommer til å gå veldig bra - det er jeg sikker på!
Masse lykke til [emoji8]

Det var et like stort sjokk for oss begge, men han tok det bra heldigvis. Vårt 3 hans 5.

Alle barn er en velsignelse.

Last edited:
Det var et line stort sjokk for oss begge, men han tok det bra heldigvis. Vårt 3 hans 5.

Alle barn er en velsignelse.

Helt enig, alle barn er en velsignelse :Heartred

Masse jobb, men vi får se det i det lange tidsperspektivet, tenk hvor herlig når de vokser til og kan hjelpe mer til og når man blir gammel selv så må det være godt å ha mange rundt seg.
Småbarnstiden går raskere for hvert barn føler jeg. Tror også de kan ha stor glede og støtte i hverandre gjennom livet :)

Masse lykke til gulletnr2!

Gubben min trengte også litt tid, nå som nr tre kom veldig uplanlagt og på forferdelig dårlig timing. Men vi er nå begge enige om at abort ikke er for oss. Så ny bil er i boks, og vi er enige om å ta tiden til hjelp. Kommer til å gå veldig bra - det er jeg sikker på!
Masse lykke til [emoji8]

Hvilken bil har dere kjøpt dere?

Vi har en 4 seter caravelle som skal bygges om til 8 seter snart.

Også har vi en Ampera-E i bestilling

Back
Topp