Hjelp!

emma1

Betatt av forumet
var nettopp på do og da kom det litt lysrosa utflod... får helt panikk!

Noen som har opplevd det samme?

Hvis dette kun er et engangstilfelle ville jeg ikke ha lagt så mange tanker oppi det.... Er det noe som kunne ha utløst det? Trening? Sex? Fysisk arbeid?

Hvis dette kun er et engangstilfelle ville jeg ikke ha lagt så mange tanker oppi det.... Er det noe som kunne ha utløst det? Trening? Sex? Fysisk arbeid?

Aldri opplevd det før, nei.. er i uke 12(11+2). Har heller ikke gjort noe fysisk...

Tenker også at det ikke trenger bety noe som helst.
Håper det ikke blir mer, så får du sikkert senket skuldrene igjen :happy:

Var på do igjen like etterpå, kunne ikke da tyde noe. Tok en telefon til legevakten og legen ville gjerne at jeg skulle komme fortløpende. Han kunne ikke finne noe unormalt, men ba meg roe ned litt. Har vært mye jobb i det siste samt flytting da vi har kjøpt oss hus...

Håper så inderlig at dette bare var uskyldig og et engangstilfelle.

var nettopp på do og da kom det litt lysrosa utflod... får helt panikk!

Noen som har opplevd det samme?

Sniker fra mai. Jeg har hatt flere runder med rosa utflod dette svangerskapet (litt i uke 5 og igjen i uke 8 og 12). Ultralyd viser at alt er bra med den lille, og jeg kjenner daglige spark nå (uke 21). Det er ikke unormalt med små blødninger i løpet av svangerskapet. Så lenge du ikke har større blødninger og smerter så ville jeg slappet av:)

Trenger ikke bety noe. Er selv 11+3, og har opplevd det et par ganger i forrige uke. Litt brunaktig eller lys rosa på papiret. Det var veldig lite, og det var kun på formiddagen på den tiden av døgnet hvor jeg vanligvis har mest utflod. Ble litt redd fordi jeg ikke har opplevd det før under graviditeten, men slo meg til ro med at det nok er helt vanlig. Så lenge det ikke er mye frisk blod, så går det nok greit. Det sa legen også til meg da jeg nevnte det.

Hadde mye av det samt større blødninger i siste svangerskap uten at noe var galt :) blødninger kan gi deg henvisning til tul, da, så får du se selv. Håper alt går bra!

I sist svangerskap hadde jeg rosa utflod i uke åtte og flere litt store blødninger i 6. Og 7. Mnd. Hadde en blodåre på livmoren som sprakk, men var ikke noe farlig.

Jeg har hatt det samme... fikk helt panikk! Begynte begynte for ca to uker siden da jeg var 11 uker. Skulle på tul tre dager etter og der så vi et foster med bankende hjerte som var helt frisk! Legen forklarte at morkaken ligger helt ved mormunnen og det var det som trolig forårsaket blødningene. Ble veldig lettet etter det. :)

Eg har lest at når morkaken tar over for plommesekken så kan de komme en lite blødning :) kanskje det bare er det:) har også lest at små blødninger er ganske vanlig i første trimester da slimhinnene forandrer seg raskt. Men uansett ekkelt når en opplever det!

Back
Topp