Hjelp

tannfeen

Andre møte med forumet
Hei jeg jobber på en tannklinikk hvor vi sliter med at vi mangler en 100% stilling. Sjefen setter ikke inn en person på tross av at ved tannklinikken hun jobber har de et overskudd av assistenter da sjefen har 3 dager i uken med administrasjon og de har hatt en sykemeldt tannlege over lengre tid. Hele klinikken har i over et år hørt på utallige møter hvor verneombud blir avvist av sjefen når hun tar opp problemstillingen med underbemanning. Vi sliter derfor med å klare å assistere tannlegene og utføre andre oppgaver som går fortløpende (telefon, resepsjon, vask av utstyr osv). Dette har resultert i mange egenmeldingsdager som igjen forverrer problemet. Vi har 4 kontor ved klinikken og 3 assistenter hver dag hvorav kun en er i 100% stilling. For å få kabalen til å gå opp med assistenter, har jeg derfor 4 assistenter innom i løpet av uken og sliter med dårlig kontinuitet som har tvunget meg til å jobbe mer selvstendig. Jeg er derfor den tannlegen det er enklest å gå ifra når det er andre oppgaver som hoper seg opp. Dette har resultert i at jeg gjør oppgavene for 2 personer under behandlingen av pasienten, som ikke har gått ut over kvaliteten på behandlingen men har resultert i ryggproblemer for meg. Jeg er derfor 100% sykemeldt ut uken. I løpet av uken har jeg fått store problemer med å få i meg mat og drikke på grunn av svangerskapskvalme og har derfor flytter hjem til min mor for å få hjelp. Verre enn kvalmen er smerter jeg har fått i sacroiliac leddet på venstre side. Det stråler ned i benet og er vondt i muskulaturen som spenner seg.

Verneombud har gitt opp å nå gjennom med sjefen og har derfor søkt og fått en stilling ved en annen tannklinikk.

I den mentale og fysiske situasjonen jeg er i nå føler jeg at jeg ikke er klar for å kontakte hovedverneombud for kommunen og ta opp situasjonen for å få tilrettelegging ved arbeidsplassen.

Vurderer å be om videre sykemelding.