Hjelp :-(

Septemberspire2020

Flørter med forumet
Hei,

Jeg er akkurat 7 uker i dag og for en times tid siden kom det dessverre helt lys rosa blod på papiret når jeg tørket meg.

Er kjempe redd nå for at dette kan være begynnelsen på en SA:(
Tenkte å slappe av på sofaen i noen timer nå for å se om det tar seg opp.
Jeg har ingen smerter, men mye murring/strekninger. Det har jeg hatt hver dag de siste ukene, så utenom blodet føles ting som normalt.

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Burde jeg dra til legen med en gang? Noen som har lignende erfaringer?

Veldig redd nå:(

Å dra til legen nå tror jeg ikke fører til noe, for det er ingenting de kan gjøre, så man kan oppleve det son ganske frustrerende. Ville sett det an om det kom mer blod, og evt kontaktet lege på mandag/onsdag og bedt dem måle hcg-stigning.

Små blødninger som spotting eller litt rosa på papiret er faktisk helt normalt, så krysser fingrene for at det ikke er mer enn det. :)

Å dra til legen nå tror jeg ikke fører til noe, for det er ingenting de kan gjøre, så man kan oppleve det son ganske frustrerende. Ville sett det an om det kom mer blod, og evt kontaktet lege på mandag/onsdag og bedt dem måle hcg-stigning.

Små blødninger som spotting eller litt rosa på papiret er faktisk helt normalt, så krysser fingrene for at det ikke er mer enn det. :)

Takk for gode råd!
Jeg avventer nå for å se om blødningen tar seg opp. Foreløpig trenger jeg feks. ikke bruke bind/truseinnlegg fordi det er så lite, men det er helt klart farge på papiret når jeg tørker meg...

Krysser fingrene for at det bare er litt spotting og at dette går bra. Men jeg vil definitivt måle HCG om det vedvarer og evt. tar seg opp.

Det er vel bare og vente å se... Ekkelt når sånn skjer. Det er jo vanlig med litt spotting i graviditet. Får ikke håpe det tar seg mer opp. Klem fra meg

Legen får desverre ikke gjort noen ting. Hvis blødningen tar seg opp og blir veldig kraftig er det viktig at du legger deg ned og slapper av. Hvis du kjenner at du blir svimmel kontakter du legevakta for da kan det være du mister for me blod. Så det eneste de kan hjelpe med er å passe på deg og din tilstand.

Det virker som det roer seg nå, så jeg håper at det kun var litt ufarlig spotting:happy:
Fortsatt ganske bekymret, men har UL neste uke og tenker at om ingenting endrer seg frem til da mtp. spotting/blødning - så håper jeg at vi får se et bankende hjerte over pinsehelga:happy:

Back
Topp