Hjelp..

Klara85

Betatt av forumet
Jeg hadde en veldig rask fødsel (1 time og 6 min, med bare ca 3 min pressing). Jeg var heldig og revnet ikke, og trengte bare 1 sting pga et skrubbsår. Jeg har vært så glad for at alt har gått så fint, med både fødsel og amming. Hadde en del problemer sist.
Men! Har følt ubehag "oppi der" siden fødsel, og tenkte at det nok var normalt etter det kroppen har vært gjennom. I dag tok jeg fram speilet og er redd jeg har fått fremfall av skjedeveggen...Jeg kjenner hele tiden noe oppi der og innimellom gjør det vondt (spesielt om jeg har avføring...sorry detaljer her). Det er 1 uke siden fødsel, og jeg kniper det jeg kan. Hva bør jeg gjøre? Kontakte lege nå? Evt andre? Vente til 6 ukers kontroll? Noen andre som har hatt dette?

Det skader ikke å spørre om råd nå, så det ville jeg ha gjort om jeg var usikker eller nervøs for at noe var galt. (Jeg vet ikke hvem man bør ringe, om det er lege, jordmor eller føden - men det kan ikke skade å ringe noen tenker jeg)

Ville også ha ringt nå i stedet for å vente på kontrollen skal komme.. Da slipper du å gå å tenke på om du burde ha spurt om hjelp tidligere..
Lykke til :-) det ordner seg nok skal du se

Jeg ville ha ringt en gyneokolog og spurt. :)

Jeg hadde en veldig rask fødsel (1 time og 6 min, med bare ca 3 min pressing). Jeg var heldig og revnet ikke, og trengte bare 1 sting pga et skrubbsår. Jeg har vært så glad for at alt har gått så fint, med både fødsel og amming. Hadde en del problemer sist.
Men! Har følt ubehag "oppi der" siden fødsel, og tenkte at det nok var normalt etter det kroppen har vært gjennom. I dag tok jeg fram speilet og er redd jeg har fått fremfall av skjedeveggen...Jeg kjenner hele tiden noe oppi der og innimellom gjør det vondt (spesielt om jeg har avføring...sorry detaljer her). Det er 1 uke siden fødsel, og jeg kniper det jeg kan. Hva bør jeg gjøre? Kontakte lege nå? Evt andre? Vente til 6 ukers kontroll? Noen andre som har hatt dette?
Jeg har det helt likt. Er nok fremfall, fikk beskjed om å knipe også ta det opp på 6 ukers kontrollen. Om det ikke er bedre da skal legen henvende meg til gynekolog, og de vil vurdere operasjon. Men forhåpentligvis vil det hjelpe med knipeøvelser.

Back
Topp