Hjelp!!

HannaP3a

Andre møte med forumet
Jeg har ei lita ei på 8 1/2 mnd som til nå har lagt seg sammen med meg.
Dette begynner å bli litt slitsomt da hun er klar for senga kl 19 og nekter å legge
seg uten meg :( Jeg har til også ammet henne i søvn, noe jeg skjønner ikke var det
smarteste valget, men angrer ikke da det har vært myye kos også <3
Hun har egen seng inne på vårt rom, og dette tenker jeg å fortsette med til jeg
er ferdig med natt-ammingen.

Noen som har noen gode tips eller triks for hvordan jeg kan legge henne alene i
sin egen seng???

Hva skjer hvis pappaen prøver å legge henne?

Ja det måtte vi... Eg måtte ut av huset og pappan måtte få fred til og legge selv. Kunne ikkje se eller hørre meg da var ikkje pappaen god nokk og puppen måtte frem :p men vis eg var ute litt så blei det lettere. Etter under ei uke så var problemet om ikkje borte hvertfall bedre og lettere. Da kunne eg legge uten og amme hvertfall :)

Siden hun er vant til å sovne ved puppen så har vi ikke forsøkt det på kveldstid.. på dagtid er det trilletur som gjelder så da sovner hun uansett hvem det er som triller vognen ;)

Ja det måtte vi... Eg måtte ut av huset og pappan måtte få fred til og legge selv. Kunne ikkje se eller hørre meg da var ikkje pappaen god nokk og puppen måtte frem :p men vis eg var ute litt så blei det lettere. Etter under ei uke så var problemet om ikkje borte hvertfall bedre og lettere. Da kunne eg legge uten og amme hvertfall :)
Hmmm.. kanskje vi skulle prøvd det.. men da pappa jobber turnus og ikke er hjemme før 10 så er det ikke alltid like lett å få til :(

Legg tskjorten din eller ett annet plagg det lukter deg av i sengen hennes ;) Da vil hun føle seg trygg når hun lukter mamma :)

Jeg gjorde likt som deg, og da guttene var 8/9 mnd ble jeg lei av å ligge sammen med dem til de sovnet, for så å snike seg ut. Så da begynte jeg å gi dem pupp og så legge dem i egen seng. Satte på en bamse med rolig musikk og satte meg ved siden av senga. Ble litt skriking de første dagene, men jeg satt ved senga og la dem pent ned igjen hver gang de reiste seg opp, uten å snakke med dem. Hadde også vannflaske så de fikk drikke litt innimellom, for man blir jo gjerne tørst av å gråte. Etter noen dager var det mulig å gå til døren å vente litt før jeg gikk, og etter enda flere dager kunne jeg bare legge dem og gå, de sovnet uten gråt og leggingen gikk endelig ganske kjapt :) Lykke til !

Jeg har en på 4 jeg må holde i hånda til hun sovner hver kveld. Gjort siden hun var rundt den alderen. Kjedelig til å begynne med siden det tok LANG tid. Nå tar det 5 min.

Det viktigste for meg er at barnet mitt føler seg trygt. Enkelte ganger v/sykdom (særlig feber med feberfantasier) må hun sovne sammen en av oss.

Vi bruker også CD med rolig musikk/eventyr/lydbok på.

Jeg har ammet pg bysset mine i søvn, sluttet med det av seg selv. La de ned i sprinkelsengen inne på rommet mitt. Kan du få han til å sovne i fanget ditt og så legge han i sin seng?

Jeg ammet eldsta i søvn til hun var litt over året, men jeg hadde kronisk såre brystknopper som gjorde at det sprakk opp og blødde av ingenting. I tillegg kunne det gjerne ta en time eller to før hun sovnet for så å våkne igjen etter en halvtime... Da jeg sluttet å amme i søvn, tok jeg og pappaen annenhver natt. Det var mye skriking en måneds tid framover siden hun var langt fra klar for å slutte, men det rettet seg etterhvert og ble mye bedre. c:

Jeg har ammet pg bysset mine i søvn, sluttet med det av seg selv. La de ned i sprinkelsengen inne på rommet mitt. Kan du få han til å sovne i fanget ditt og så legge han i sin seng?
Hun har også alltid sovnet på puppen, men hvis jeg forsøker å legge henne ned våkner hun med det samme :(

Liten oppdatering :)
Da har vi lagt henne i egen seng tre dager på rad!!!
De to første dagene tok pappan jobben.. hun brukte ca 2 timer på å sovne begge dagene..
han valgte å bli sammen med henne inne på rommet og legge henne ned hver gang hun reiset seg opp
(les, hele tiden). Hun hylte, skrek og spente hele kroppen, men resignerte og sovnet til slutt :)
Andre kvelden pakket han dynen rundt henne så hun ikke kunne reise seg rett opp.. dette tror vi hjalp henne
med å lettere slappe litt av!?! I sengen la vi også en tskorte jeg hadde brukt på dagen og en koseklut.
I går kveld skulle pappan på nattevakt så det ble min tur..
Hun skrek og var veldig lei seg, men jeg lot henne ikke komme opp av sengen, bare sang og strøk på henne
for å roe henne ned. Etter 40 min sprang jeg ned for å hente ett teppe og når jeg kom opp etter 20 sek tok jeg henne opp
og sang litt for henne mens hun hang rundt halsen min og roet seg helt ned <3
Da jeg så la henne ned igjen ble hun lei seg, men roet seg fort og sovnet <3
Fantastisk følelse å ha et sovende barn kl 20 på kvelden :)

Tusen takk for alle gode tips :)
Dette skal vi klare ;)

Jeg gjorde likt som deg, og da guttene var 8/9 mnd ble jeg lei av å ligge sammen med dem til de sovnet, for så å snike seg ut. Så da begynte jeg å gi dem pupp og så legge dem i egen seng. Satte på en bamse med rolig musikk og satte meg ved siden av senga. Ble litt skriking de første dagene, men jeg satt ved senga og la dem pent ned igjen hver gang de reiste seg opp, uten å snakke med dem. Hadde også vannflaske så de fikk drikke litt innimellom, for man blir jo gjerne tørst av å gråte. Etter noen dager var det mulig å gå til døren å vente litt før jeg gikk, og etter enda flere dager kunne jeg bare legge dem og gå, de sovnet uten gråt og leggingen gikk endelig ganske kjapt :) Lykke til !
Slik gjorde vi det også. Gikk bedre enn forventet.:)

Back
Topp