Hjelp?

Bkno7875772

Andre møte med forumet
Hei,
Har ting jeg lurer på ang etternavnet. Har ei datter på 7 år fra forrige ektefelle og hennes etternavnet er på barnefar. Det som jeg lurer på er om det er mulig å bytte etternavnet hennes til mitt. Har ikke noe kontakt med barnefaren og har hatt mye problem med han. Han har ikke heller prøvd å ta kontakt med ungen og har tom slette meg på facebook som var den eneste måte vi får kontakt med han. Har sendte melding og spurte om hva er hans egentlig plan i livet med dattera men fikk ikke noe svar. Dattera vil heller ikke snakke med han og hver gang vi snakker om barnefar så sier hun bare at han har gjort mye vondt.
Jeg trenger virkelig hjelp om dette er en god ide, om jeg har rett til å gjør det eller blir det bare komplisert?
 
Har dere felles foreldreansvar blir det vanskelig uten hans samtykke. Har du derimot foreldreansvar alene, kan du gjøre det uten hans samtykke :)
 
Siden dere var gift går jeg utfra dere har felles foreldreansvar og da er jeg usikker på om du får bytta etternavn uten problemer. Men om du tar kontakt med familievernkontoret så kan nok de svare deg på spørsmålet da de har ganske god greie på regelverket. Jeg har sendt mail med de når jeg har lurt på ting og fått gode svar. Håper det lar seg fikse for dere uten at det blir mye kluss.
 
Siden dere var gift går jeg utfra dere har felles foreldreansvar og da er jeg usikker på om du får bytta etternavn uten problemer. Men om du tar kontakt med familievernkontoret så kan nok de svare deg på spørsmålet da de har ganske god greie på regelverket. Jeg har sendt mail med de når jeg har lurt på ting og fått gode svar. Håper det lar seg fikse for dere uten at det blir mye kluss.
Hei,
Takk for svar er skilt siden 2013. Tenkte bare at siden vi har ikke no kontakt å sånn så ikke noe vits at dattera mi har hans sitt etternavn.
 
Hei,
Takk for svar er skilt siden 2013. Tenkte bare at siden vi har ikke no kontakt å sånn så ikke noe vits at dattera mi har hans sitt etternavn.

Nei jeg skjønner det veldig godt, håper det løser seg for deg slik at hun kan få byttet etternavn :)
 
Har dere felles foreldreansvar blir det vanskelig uten hans samtykke. Har du derimot foreldreansvar alene, kan du gjøre det uten hans samtykke :)
Hei,
takk for svar vi har egentlig felles ordning, vanlig ordning som de andre som var skilt og har barn. Problemet er at prøvde å kontakte han men uten lykkes. Sendte melding på facebook angående om dette saken men svarer meg ikke. Så ut som han har også byttet tlf nr siden får ikke tak i han. Han betaler ikke bidrag, fortsatt får bidragsforskudd fra nav. Ingen tlf eller mld når dattera har bursdag eller noe sånn.
 
Nei jeg skjønner det veldig godt, håper det løser seg for deg slik at hun kan få byttet etternavn :)
Får prøve å snakke med familievernkontoret ja, det som er irriterende at han holder på å bruke dattera mi for å kunne låne penger til andre folk..men dattera bor ikke sammen med han lenger.
 
Får prøve å snakke med familievernkontoret ja, det som er irriterende at han holder på å bruke dattera mi for å kunne låne penger til andre folk..men dattera bor ikke sammen med han lenger.

For en tosk han er! Og jeg kjenner jeg er veldig glad for at faren til frøkna bare vil ha samvær og ikke delt foreldreansvar så jeg kan ta alle avgjørelser selv.
 
Back
Topp