Hjelp..

Anna-vh

Andre møte med forumet
Hei, jeg får stadig høre at det er feil av meg og la sønnen min på 2 uker (3 på fredag) få sovne oppå meg eller ved puppen (han sovner mens han spiser), og at det danner en uvane hos han og det blir vanskeligere og legge han i sin egen seng (samsover) senere.. Noen som kan dele sin erfaring?:/ Vil det beste for sønnen min, og virker som om han sover bedre ved meg enn og ligge ved siden av under et teppe, virker som om han føler seg tryggere, men vil ikke at han skal få den uvanen og ikke klare og sove uten meg.. Mvh forvirret og usikker førstegangs mor..

Jeg har ingen selv enda, men kan ikke si jeg har hørt noe om at de tar skade av det. Det er vanskelig å få skjemt bort et så lite barn. De trenger nærhet og trygghet, og man kan fint venne dem gradvis av med det etter hvert. La han sove der han får sove, du :)

Kos deg med babyen du, og gi blaffen i alle idiotene som kommenterer ting de ikke har greie på. Se på hva babyen trives med, og ikke hør på alle andre. :) Barn blir veldig fort store, og plutselig vil de ikke sove på mamma mer. Det er helt naturlig at babyer sovner mens de ammer, og det er grundig bevist at samsoving ikke gjør det vanskeligere å legge barnet i egen seng senere. :)

Gjør som du føler. Sønnen min fikk ligge i senga med meg på morran og sove litt til puppen.Men på natta stod jeg opp og amma han i stolen jeg hadde på rommet hans.
Blås i hva andre sier,og gjør det du syns er best:)

Kos deg og njyt den underbara tiden istællet før å legga energi på allt de alla andra sier du ska gjør å ikkje gjør med barnet ditt. Sønnen min hade kollik me gikk å bar på han till han sovna. Han sov ofta uppe på vårat brøst. Dær satt vi så længe han sov før å ikkje vecka han. Eg gav blaffen i vad andra sa .

Det er viktig for en nyfødt å være nær mor og gjerne hud mot hud mest mulig. Jenta mi har sovnet oppå meg hele tiden på dagen og hun sover som en engel i egen seng på natten. Masse masse masse nærhet er såååå viktig for den lille :) dette er min helsesøster som sier. Jeg har lært meg å høre på mitt eget instinkt og fagfolk og driter i andre. Spesielt de som hadde bar for 20-30 år siden, de hører jeg ikke på i det hele tatt ;)

Jeg var redd for det samme når lillemor var nyfødt. Di tre første mnd sov hun stort sett i armene mine eller på brystet mitt..... Jeg satt oppe om natta med ho på brystet for ho skulle sove....

Er nå 6 mnd. Sover enda i senga ved siden av meg ;) ligger i babynest. På dagtid sover ho ute i vogna. Noen ganger må jeg trille for ho skal sove, andre ganger ikke.... Første tre mnd var det alltid byssing for ho skulle sovne.....

Nyt nærheten og kosen mens du kan ;) prøv å koble ut alt annet.....

Min var helt lik, nyt det mens det varer :) savner så masse babykos :) lå bare på meg å sov første mnd, etter den mnd lå vi tett i sengen min, når han var tre mnd flytta jeg han i sengen sin og det gikk kjempefint, sove hele natten så å si fra 3 mnd alder :) så bare gi babyen all den kosen den trenger, uvane er det ikke, de tolerer å bli flyttet på når de er klare for det selv :)

Ja, sier det samme som de over. Drit i hva folk sier og gjør det som du å babyen trives best med. En to uker gammel baby blir ikke bortskjemt. Nyt det så lenge det varer :)

Feil er det vel ikke.

Men at det kan bli en uvane, ja det vil jeg tro.

Vi hadde henne sovende på oss i et halvt år pga kolikk. Måtte vende henne av med det for å lære henne å sovne på egenhånd.

Det er så koselig og ikke minst trygt for lille babyen <3 bare å fortsetter :)

Bør kanskje ha stoppet når ungen når konfirmasjonsalder, men de neste månedene er det bare å fortsette :)

ikke hør på de som mener så mye , hør på deg selv du.
det er ikke feil å ha barnet liggende oppå seg eller ved siden av seg

Kos deg med nærheten mens du kan du:) her samsov vi i flere mnd. Var ingen problem å legge henne på eget rom etterpå:)

Kos deg med nærheten mens du kan du:) her samsov vi i flere mnd. Var ingen problem å legge henne på eget rom etterpå:)
Kremt... Måtte ikke du ha henne på fanget en periode da? :P fordi hun nektet å sovne selv? :P

Hva du enn gjør, IKKE hør på de idiotene!
En baby har det best inntil kroppen til mammaen sin! Der får den hudkontakt, kroppsvarme, lukten din, hjerteslagene, nærhet og kjærlighet.
En baby er laget for å være nær mammaen sin, og da har den det aller best. Babyer er ikke laget for å være alene.

Gutten trenger trygghet :-) for all del la han sove på deg om det er det han trenger... noe av det viktigste et barn trenger er trygghet og nærhet, da må de jo få det spør du meg. begge mine har hatt/har behov for det og har fått det så mye som de trenger :-)

Kos deg med sovende baby oppå deg, den tid kjem tidsnok der de ikke gjør det.

Back
Topp