Hjelp

Blomsterpiken05

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Hei.
Jeg fant ut at jeg var gravid for en stund siden, ca uke 6. Det var et sjokk for både meg og kjæresten, men vi tok liksom aldri noe avgjørelse på det. Jeg var hos legen i går, og hun trodde jeg var i uke 15/16. Ettersom tiden har gått har jeg begynt å venne meg til tanken og tror det vil bli fint å få barn med kjæresten. Jeg har også hatt inntrykket av at han har syntes det var greit.

I går sier han at siden vi aldri liksom snakket om det, så har det blitt godtatt, uten at det har blitt det på en måte. Han mente at vi enda må diskutere om det er aktuelt å få barn sammen nå, og at selv om han vil glede seg så klarer han ikke det. Jeg er student og har 3 år igjen, mens han er ferdigutdannet, men har bare en jobb som varer 4-5 måneder til. Han må altså få seg en ny jobb etter det. Når jeg er så langt på vei som nå, vet jeg at jeg må søke om å få ta abort, og at det kanskje kan være vanskelig. Det ville i så fall være pga. vanskelig livssituasjon eller noe. Han føler at jeg lurer han med på noe, som absolutt ikke er min intensjon. Helt i starten var tanken at jeg skulle ta abort, men det ble aldri til det. Kanskje spesielt siden jeg kjenner at kroppen forandrer seg er det lettere for meg å glede meg.

Hva gjør jeg?

Last edited:
Når du harkommet så langt så tenker jeg igrunn at dere allerede har tatt et valg ved å ikke ta et valg, om du skjønner. Om dere begge har visst dette siden uke 6 så høres det helt vanvittig ut å tenke tanken om abort nå. Det er faktisk en baby nå!!

Du kan ikke lure ham med på noe, d er et utrolig dårlig argument fra hans side. Har man sex kan man bli gravid. Sånn er d bare, og d vet han. Han fikk beskjed i uke 6, da har han 6 uker på seg til å fortelle deg hva han vil, d har han ikke gjort.

Dersom du tar abort nå vil du mest sannsynlig angre, fordi grunnen du tar abort er ham, ikke fordi du vil ta abort.

Da vil mest sannsynlig forholdet rakne uansett..

Har flere som sier at d er ganske greit å få barn i studietiden, d fins studentbarnehager, fødselsstipend fra Lånekassen osv.

Tror det skal mye til å få innvilget en senabort fordi det ikke passer, hvis du skjønner?
Det kommer til å ordne seg, og han har jo visst om det i lang tid .. da burde man gjort noe med det før.. Lykke til!

Hva du gjør må bli din avgjørelse. Men hadde det hvert meg hadde jeg beholdt uansett..

Dessuten.. hvis du er 15-16 uker på vei. så er abort for sent.

Når du harkommet så langt så tenker jeg igrunn at dere allerede har tatt et valg ved å ikke ta et valg, om du skjønner. Om dere begge har visst dette siden uke 6 så høres det helt vanvittig ut å tenke tanken om abort nå. Det er faktisk en baby nå!!
Enig med deg!

Du får ikke innvilget abort uten at det er gode grunner for det når du har kommet så langt. Som jeg leser din post så vil du få avslag. Gode grunner er at babyen er veldig syk, eller at svangerskapet er en fare for mor fysisk eller psykisk. Det høres ikke ut som du har noe problem med å fullføre svangerskapet.

Takk for svar! Ja, jeg antar at jeg ikke vil få det innvilget, og egentlig ønsker jeg jo ikke å ta abort heller, spesielt ikke nå. Jeg har begynt å forberede meg på å fortelle det til andre, men tydeligvis er han på et helt annet sted. Det begynner nemlig å synes, og det er vanskelig å skjule f.eks i selskaper o.l. Vi får vel bare snakke mer om det, og kanskje hvis jeg får han til å lese litt om det eller noe, at han kan bli tryggere? At han bare er usikker og ikke helt klar for å bli far, det skjønner jeg liksom.

Takk for svar! Ja, jeg antar at jeg ikke vil få det innvilget, og egentlig ønsker jeg jo ikke å ta abort heller, spesielt ikke nå. Jeg har begynt å forberede meg på å fortelle det til andre, men tydeligvis er han på et helt annet sted. Det begynner nemlig å synes, og det er vanskelig å skjule f.eks i selskaper o.l. Vi får vel bare snakke mer om det, og kanskje hvis jeg får han til å lese litt om det eller noe, at han kan bli tryggere? At han bare er usikker og ikke helt klar for å bli far, det skjønner jeg liksom.

Jeg tror også at han er usikker på seg selv og sin evne til å være foreldre. Orker ikke kommentere abortspørsmålet da jeg føler det virker som dere har avgjort dette allerede ved å ikke ta abort. Jeg er også student med 2 år igjen av Master, og kjæresten jobber. Vi blir å klare oss fint og økonomi er ikke et problem. Men man må pleie forholdet og dere bør finne hverandre og samarbeide :) sikkert vanskelig for han, men her gjelder det å "manne seg opp" og bare kjøre på. Han har vært med å lage dette barnet! Når han skal søke jobb er det uansett ikke lov å spørre om graviditet etc. Så det kan han holde for seg selv da :)

Enig!
Dessuten som sagt over, han har jo også vært med å lage dette barnet, og det er litt seint å åpne kjeften nå så seint.
Dessuten er det ganske smålig å bruke argumenter som at han er blitt "lurt"

Det er jo for sent for abort. Han har jo hatt lang tid til å tenke på det. De fleste som får abort etter uke 12 får der fordi det er noe galt med babyen. Det er hans egen dumhet. Hadde manne min sagt noe sånt når jeg var gravid så hadde jeg blitt forbanna. Hu var planlagt. Men har tatt abort med en ex og han greide i hvert fall å si sin mening en uke etter at vi fant det ut. Det blir for barnslig samtidig som det er for sent.

Er ikke meningen å virke streng, men ble tvingt til abort i uke 5 og det forholder røyk. En abort løsere ingenting hvis du vil beholde.

Han får Barr skjerpe seg og bli voksen. Han hadde jo sex med deg og da må man forstå at det er en risiko for at du kan bli gravid.

At han mener dere må diskutere om det er aktuelt å få barn nå, er jo altfor sent! Skjønner han ikke det?
Ikke lenge til du begynner å kjenne bevegelser nå. Så skal du på ul om noen uker.... :) Håper det får han på andre tanker. Det er iallefall ingen her som er blitt lurt. Han er jo voksen og kan snakke og tenke :)

Dere skal vel snart på ultralyd, så du får dra han med på den så han får se at det nå faktisk er et lite menneske, og ikke en klump med celler! Om du hadde fått innvilget abort så må du vite det at du må føde barnet nå, blir ikke noen tabletter og utskrapning i narkose. Det blir en stor påkjenning for deg. Også tenker jeg sånn at den som tier den samtykker, så han har jo samtykket til at du skal beholde.

Det er jo forseint å ta abort nå. Det vet vel han også? Vil må i tilfellet søke om abort, men du kommer nok ikke til å få den innvilga pga at far plutselig ikke var klar likevel. Må tungtveiende grunner til. At du er student er ikke nødvendigvis krise. Du får foreldrestipend fra Lånekassen pluss engangsstønad fra nav på 44000 kr, så det ordner seg nok :)

Ta aldri abort når det er 0,1% tvil. Da er det 99,9% sikkerhet for en grusom anger.

Lykke til som mamma om 5 mnd, du har utrolig mye å glede deg til :)

Han burde tenkt på det tidligere, og alle vett jo de risikerer å lage baby med sex:/ men hva vil du?

Du har overhodet ikke lurt ham. Dere har vist om det siden du var 6 uker på vei. Og om han er amøbe, så han om det.

Back
Topp