Hjelp?

Ønsker2014baby

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Lillemor har masse røde prikker på kinnet og halsen..er det normalt? Kontakter lege om det ikke går over! ImageUploadedByBV Forum1416949204.003334.jpg

Ser ut som hormonutslett. Ikke noe farlig, det kommer å går hele tiden og pga morsmelken :) Ser i allefall ut som det :)

Sniker fra november...

Kan det være hormonutslett??

Nydelig jente med mye fint langt hår ;) trodde mi jente hadde mye hår men blei itvil nå :P

Min har også det, hormonutslett via melka som mange sier, men om du ikke ammer mer så kan er det nok "fett" fra når babyen lå i magen. Da er de dekket av fett for å ikke bli skrukkete, og noe av dette fettet absorberer huden og da kommer det ut av porene etter baby er født :)
Det kan også være litt varmeutslett. Helt normalt :)

Syns det ser lit ut som varmeutslett jeg. Ikke farlig :) bare at hun har blitt veldig varm eller ligget å blitt litt klam

Om du kun gir mme er det nok varmeutslett ja. Om det ikke gir seg etter et par dager så kontakt lege :) Ikke godt å være bekymret for de små.

Min har også det, hormonutslett via melka som mange sier, men om du ikke ammer mer så kan er det nok "fett" fra når babyen lå i magen. Da er de dekket av fett for å ikke bli skrukkete, og noe av dette fettet absorberer huden og da kommer det ut av porene etter baby er født :)
Det kan også være litt varmeutslett. Helt normalt :)
Det så mer ut som kviser på lillemor her, men hormonutslettet hennes ser ut som dette. Hormon- og varmeutslett ser veldig likt ut syns jeg.

Ååh! Syns hun har mere i dag.. Over hele kinnet nå.. Og rundt halsen.. Uff:( er det normalt da? Å ha såå mye liksom??;o
Det hormonutslettet kommer og går like fort, sprer seg og går tilbake, veldig ustabilt. Det ser veldig ubehagelig ut men er ikke det. Varmeutslettet skal gå tilbake ganske kjapt. Har du ull på henne? Kan det være at hun reagerer på det? Ville kanskje vært rart å ha det på kinnet da. Jeg tenker at det er med de små som det er under svangerskapet, er man usikker så ring og sjekk det ut :) Det er helt sikkert ufarlig, men det hjelper ikke at vi sitter på forumet og sier det om du bekymrer deg. Da er bedre å bli beroliget av helsepersonell :)

Men ja, det er normalt å ha så mye hormonutslett. Lille her er full av det til tider, også forsvinner det igjen, og kommer tilbake.

Ååh! Syns hun har mere i dag.. Over hele kinnet nå.. Og rundt halsen.. Uff:( er det normalt da? Å ha såå mye liksom??;o

Han her karen har i hele ansiktet, nedover brystet og nakken og mellom skuldrene. Både lege og helsesøster så på det igår og sa det var helt normalt og at det kunne kanskje være han reagerte på ulla. Så nå har jeg kun på ull når vi skal ut, inne får han være i bleia eller i kortarma body siden han er så varm av seg :)

Tusen takk for svar! Ble kjempenervøs! Haha! For jeg gir hun mme.. Da jeg holder på og miste melka :/
Of topic, har du prøvd å amme litt ekstra på natt? Det øker produksjonen...
Ellers ser det det ut som hormonutslett, men er du i tvil så kan du jo høre med helsestasjon event legen...

Back
Topp