Hjelp?

Bkno6629562

Andre møte med forumet
Har egentlig vært veldig heldig med soverutinene til lillegutten min etter kolikken gav seg men nå i det siste har han begynt å tulle fælt med søvnen. Leggetiden er da 19'ish,og det har gått helt greit, sovna nesten med en gang jeg la han. men nå kan han være våken til 22.00,Om jeg klarer å få han til å sove i 19.00 tiden våkner han en time etter å gråter,noen ganger er han helt utrøstelig å andre ganger går d greit med å få smokk. Sånn håller han på til 24tiden(mat-tid) .. Begynner å bli slitsomt å ikke kunne slappe av/ sove.. noen som har nå tips,erfaring ang dette?

Sent from my iPhone using BV Forum

uff, skjønner at du blir sliten av det.. Man trenger litt voksentid på kvelden. :) Har han holdt på slik lenge da? Det går ofte litt i perioder det der.. Hvis jeg var deg ville jeg fortsatt med rutinene, og håpet at det gikk seg til. små barn våkner ofte opp etter en time fordi de er i lett søvn da. min gjør ofte det også.. Så sovner hun igjen med smokk og en kos på kinnet:)

Har opplevd det samme her å innimellom, her pleide minsten legge seg kl 21,
Men så kavet han så og gråt ofte rett og slett overtrøtt tror jeg, og endte ofte med att jeg måtte legge meg sammen med ham og ligge der i 15-20 mins,; til han hadde roa seg,

Men så... begynte vi å legge ham kl 19,, kutta i samme slengen ut den siste luren hans, da han la seg ni hadde han 2 lurer a 1 time og 1 lur av 30 minutter,
Nå sover han like lenge sammenlagt løpa dagen men jeg lur a 1 time fra ca 10-11 og 1 lur a en og en halv time ,

Og det funker utmerket

Har hatt ett par dager da vi har vært i åpen bhg hvor han ikke har villet sove så mye som han pleier, og blitt overtrøtt når kvelden kommer, da har jeg bare lagt ham i min seng,, også ligger jeg litt sammen med ham til han finner roen Før jeg flytter ham over i sin seng

De gangene vi har vært på åpen bhg i det siste har jeg latt han sover formiddags luren sin først, så drar vi etterpå
Har med vogna så har bare lagt ham der når kl nærmer seg siste hvil, (da er kl så mye att vi skal hjem uansett for bhg stenger - ca rundt kl 14) , lar ham bare sove i vogna da, setter den i skyggen utenfor huset med baby call oppi

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Men idag var det ikke snakk om att mini ville legge seg sju, gned seg i øynene kl 6 og sutret og gråt seg gjennom grøten, flaska ble gitt samtidig med att han fikk se på favorittene på YouTube. .. og når så bed time kom var det ikke på tale sover fortsatt ikke

Takk for mye svar:) voksentid er jo noe man virkelig setter pris på å trenger:) han har tulla fælt nå i 2-3uker. Tenner tviler jeg det er, smører munnen hans før han legger seg, å han viser ingen tegn på at det irriterer i munnen annet at det kommer MYE sikkel;D Har allerede kutta ut siste soveduppen hans for å forsikre meg at han er trøtt i 19tiden. Som jeg ser dere skriver så håper jeg også at det er bare en periode det er sånn.

Men idag var det ikke snakk om att mini ville legge seg sju, gned seg i øynene kl 6 og sutret og gråt seg gjennom grøten, flaska ble gitt samtidig med att han fikk se på favorittene på YouTube. .. og når så bed time kom var det ikke på tale sover fortsatt ikke

Å se på tv eller iPad før de legger seg i den alderen der, kan gi innsovningsvansker i følge blant annet Karin Naphaug. Jeg kan heller ikke skjønne at en baby på 8 måneder skal ha behov for å se på underholdning?? Lese en bok på fanget er en fin og rolig rutine før natta. Jeg virker sikkert litt grinete her, men det er ikke rart at babyer sliter med å sove når de blir overstimulert.

Har egentlig vært veldig heldig med soverutinene til lillegutten min etter kolikken gav seg men nå i det siste har han begynt å tulle fælt med søvnen. Leggetiden er da 19'ish,og det har gått helt greit, sovna nesten med en gang jeg la han. men nå kan han være våken til 22.00,Om jeg klarer å få han til å sove i 19.00 tiden våkner han en time etter å gråter,noen ganger er han helt utrøstelig å andre ganger går d greit med å få smokk. Sånn håller han på til 24tiden(mat-tid) .. Begynner å bli slitsomt å ikke kunne slappe av/ sove.. noen som har nå tips,erfaring ang dette?

Hvor mye sover han i løpet av dagen, og når våkner han fra siste blund?

Å se på tv eller iPad før de legger seg i den alderen der, kan gi innsovningsvansker i følge blant annet Karin Naphaug. Jeg kan heller ikke skjønne at en baby på 8 måneder skal ha behov for å se på underholdning?? Lese en bok på fanget er en fin og rolig rutine før natta. Jeg virker sikkert litt grinete her, men det er ikke rart at babyer sliter med å sove når de blir overstimulert.
Jeg må si meg enig i dette jeg:) Lillemor ser ikke på tv eller data.. :) Den tid kommer tidsnok:) Små barn har mer enn nok med å leke med mor og far eller med lekene sine:)

Jeg burde nok ikke la ham, men da fikk jeg hvertfall i ham noe mat

Jeg burde nok ikke la ham, men da fikk jeg hvertfall i ham noe mat

Det å få matet barnet sitt er jo det viktigste av alt forutenom kjærlighet og trygghet, så det skjønner jeg. Lillegutt kan være grinete han også, men det hjelper å få en leke å holde på med, eller et plastlokk eller hva som helst. Jeg synger jo ikke pent, men sang og tøys hjelper en god del her i gården.

Hvor mye sover han i løpet av dagen, og når våkner han fra siste blund?
Han sover en liten halvtime ca 0900. MAX en 45min ca 1130, å en liten halvtime igjen i 1530. Sover aldri etter 17.00. Syns jo ikke han sover mye iforhold til andre barn jeg vet om, han sover flere små dupper. Har prøvd det meste for å få han til å sove lengre men en halvtime er nok syns han:) i går sovna han i 19tiden uten nå tull, d samme idag også men idag våkna han en time etterpå å gråter hysteriskt. Gjorde alt jeg kunne for å prøve å roe han ned, en time gråt han for han sovna av. Gråter som om han hadde vont:( lurer på om kanskje det er tennene som har skyld i dette..

Han sover en liten halvtime ca 0900. MAX en 45min ca 1130, å en liten halvtime igjen i 1530. Sover aldri etter 17.00. Syns jo ikke han sover mye iforhold til andre barn jeg vet om, han sover flere små dupper. Har prøvd det meste for å få han til å sove lengre men en halvtime er nok syns han:) i går sovna han i 19tiden uten nå tull, d samme idag også men idag våkna han en time etterpå å gråter hysteriskt. Gjorde alt jeg kunne for å prøve å roe han ned, en time gråt han for han sovna av. Gråter som om han hadde vont:( lurer på om kanskje det er tennene som har skyld i dette..

Ville prøvd å unngå soving etter kl 16.. :) Men uff, det høres ikke godt ut for gutten din.. Kan godt være det er tenner som gjør det.. Det blir ofte verre på kveldstid og det er vondt å ligge flatt for da blir blodgjennomstrømningen bedre i gommene som gjør at det blir vondere. Du kan forsøke å heve hodeenden litt. legg ett sammenrullet håndkle under madrassen, å se om det hjelper.. :) Om du har forsøkt å smøre noe på gommene så kan det være at det ikke hjelper.. Jeg gav lillemor en paracet(de fra 0-4 mnd) hvis hun var helt hysterisk.. Men da visste jeg at det var tennene som plaget henne. å det hjalp..

Her prøvde jeg å legge mini tidligere gjennom hele dagen idag, dvs lur fra 9 til 10 isteden for 10 til 11, og fra 13 til 14 30 isteden for 14 til 1530 han var trøtt kl seks, sovna men vakna igjen opptil flere ganger, gråt ikke (utover når jeg høsta, tror han skvatt) prøvde til og med å trille tur med ham i vogna uten att det hjalp... Men til syvende og sist nærmere halv ti sovnet han ...

Lurer på om det kan være tenner her å

Sent from my Nexus 7 using BV Forum mobile app

Det kom en tann!!jipppi!:) hehe. Tanna kom og vi var tilbake på brae rutiner.. Meeen.. I helga ble bestemor så syk så jeg måtte ta meg lillemann i bilen å kjøre(rett før leggetid) å hele helga ble det tull på rutinene, å nå når vi har kommet hjem så vi han overhode ikke sove før 2200. Tar seg en dupp i 1900tiden(da når jeg tror det er natta for han) men våkner en time etterpå lysvåken, gråter å gråter til jeg tar han opp.. Å jeg er imot skrikekurer, så det er uaktuelt for meg å la han gråte for lenge.. er litt rådvill igjen:(

Back
Topp