Hjelp.....

Lamiah

Flørter med forumet
Altså, barnefar og jeg har flyttet fra hverandre, det vil si at han har flyttet, og det et ganske langt stykke unna. Han skal ha barnet annenhver helg. Han bor nå hos noen venner, og får ikke byttet adresse, noe som går utover meg, da NAV krever dette for at jeg skal få overgnagsstønad.. Jeg har ikke en 100% inntekt heller, så holder på å slite meg i hjel... Og uansett hva jeg sier, vil ikke barnefar forstå at han har nødt til å skifte adresse. Enten så kommer jeg til og miste leiligheten eller så kommer jeg til å miste barnehageplassen... Såååååå, er det noen som har vært i en lignende situasjon som kan hjelpe meg?

Uff da, kan han ikke skifte adresse hjem til foreldrene sine sånn midlertidig? Holdt på å skrive at du måtte forklare saken for nav, men de har ofte vanskelig for å forstå, he he:pog det har du sikkert prøvd. Har du grei dialog med barnefaren? Han vil vel ikke barnet skal miste barnehageplassen.

For en kjedelig situasjon! Bf må jo bare forstå at det der ikke går! Håper du får han til og forstå og alt løser seg!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kanskje det kan hjelpe å blande familievernkontoret inn? Få hjelp fra de til å få han til å se alvoret?

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

For en utrolig kjip situasjon. Men dere kan jo ikke være det første tilfellet med dette problemet. Finnes der ikke en ordning?

Takk for svar, alle sammen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Siden han heller ikke er Norsk statsborger, så risikerer jeg å få han kasta ut av landet hvis jeg går til folkeregisteret og sier i fra.. Og det vil jeg ikke i forhold til barnet heller. Når det er sagt, så har NAV gitt en frist til 9.Mars med adresseforandring..

Takk for svar, alle sammen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Siden han heller ikke er Norsk statsborger, så risikerer jeg å få han kasta ut av landet hvis jeg går til folkeregisteret og sier i fra.. Og det vil jeg ikke i forhold til barnet heller. Når det er sagt, så har NAV gitt en frist til 9.Mars med adresseforandring..

Han har vel ikke noe mer rettigheter ved å bo på samme adresse som deg? Hvis han allerede er folkeregistrert her så vil han jo ikke bli kasta ut ved å bytte adresse...bor han ikke der, så bor han ikke der. Du må bare gjøre hva du må for at det skal bli endra, han er jo en idiot som gjør at du lider økonomisk!
Han kan jo ha folkeregistrert adr.hos en av vennene han bor hos til han finner seg no eget.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Back
Topp