Hjelp!!

Mikke&minni

Betatt av forumet
Mailykke <3
Skriver her også i håp om svar.
Jeg er blitt sykemeldt 100% pga fare for tidlig fødsel. Jeg har en liten stilling, men jobber mye ekstra utenom. Har vært sykemeldt i tidligere måneder pga hyperemesis og dehydrering, men av og på sykemeldt (lengste var på 3 uker) Nå skal jobben ta gjennomsnittregning av ekstravaktene mine, men hvorfor velger arbeidsgiver å ikke telle med de 16 første dagene i en sykemelding i gjennomsnittet sitt. Hun tar bare de dagene jeg VAR på jobb. Er dette vanlig?

Blir tullete av dette her jeg:(:(

Er ikke sikker, men det kan ha noe med at det er arb.giver som dekker de 16 første dagene i sykemeldingsperioden (kalles arb.giver. perioden). Hvis dette er noe som skal sendes videre til nav så dem står for utbetalingene fram til permisjon/fødsel så er det mulig det regnes sånn.

Dei første 16 dagane av ein sjukemld er arbeidsgiverperiode. Dvs du må vera satt opp på vakter i den perioden for å få pengar. Etter dei 16 dagane er det nav som dekkar, og dei tar difor eit snitt av dei siste 3, 6 eller 12 mnd i jobb :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dei første 16 dagane av ein sjukemld er arbeidsgiverperiode. Dvs du må vera satt opp på vakter i den perioden for å få pengar. Etter dei 16 dagane er det nav som dekkar, og dei tar difor eit snitt av dei siste 3, 6 eller 12 mnd i jobb :)

Hadde masse vakter de periodene, så er derfor jeg ikke skjønner hvorfor ikke de skal tas med i utregningen. Men da tar de bare utregningen på de dagene jeg ikke var sykemeldt da? Blir tullete i hodet her :confused: :p

Nei det er ikkje lett! Var gjennom det samme styret i dag sjøl;)
Sidan du var satt opp i arbeidsgiverperioden vil du få sjukepengar av jobben. har du vore sjukemeldt samanhengande, eller har du hatt periodar mellom sjukemld med jobb? :)

De 16 første dagene er det jobben som betaler, de blir ikke tatt med i utrekningen. Fikk ikke det jeg heller. Men de rekne tilbake og tar gjennomsnittet av vaktene du har tatt tidligere. De vaktene du har tatt ekstra de 16 dagene, får du betaling for av arb.giver.

Er selv spent hvor lang tid det tar for nav og betale ut pengene for ekstravaktene....

Nei det er ikkje lett! Var gjennom det samme styret i dag sjøl;)
Sidan du var satt opp i arbeidsgiverperioden vil du få sjukepengar av jobben. har du vore sjukemeldt samanhengande, eller har du hatt periodar mellom sjukemld med jobb? :)

Huff ikke kjekt at det skal være så mye styr.
Det har vært av og på med sykemeldinger den siste tiden. Nå har eg snart vært sykemeldt 1måned og blir det frem til permisjon, fordi det kan ende med for tidlig fødsel. har fått de første 16 vaktene mine på lønningene mine de månedene jeg var sykemeldt, men nå som de skal ta et gjennomsnitt av ekstavaktene mine for de 3 siste månedene vil ikke de 16 vaktene for hver sykemelding telle med i denne beregningen. :(

nei det er sikkert å vist!
men dei kan jo ta snitt av fleir mnd om det vil lønne seg for deg? det sa dama på nav til meg. ho sa eg skulle be sjefen min lage eit skriv der han dokumenterar at eg har arbeida der, og eit mnd snitt (basert på dei ''beste'' mnd)

Back
Topp