Hjelp!

Kråkebolla

Med en liten kråkebolle i ovnen
Jeg har de siste par timene hatt en del brun utflod! Har ikke hatt noe lignende tidligere i svangerskapet. Jeg er i dag 15+3.

Regnet ut menssyklusen min, og hvis jeg ikke var gravid skulle jeg hatt mensen nr 4 akkurat på dagen i dag. Kan dette ha noen sammenheng?

Huff man blir så bekymret!! Har ingen smerter overhodet, og var på ul forrige fredag, da så alt bra ut.

Noen med lignende erfaringer/kunnskap/meninger om dette??? Burde jeg avvente og se, eller burde jeg kontakte legevakta?

Setter stor pris på svar! :-)

Kan være et blodkar som er sprukket og blandet seg med utfloden slik at det ser mer ut enn det er. Men er du veldig bekymret er det bare å ringe legevakt å høre hva de mener:) Blod er alltid skummelt, selv om d stort sett er ufarlig når du har sett et bankende hjerte:)
Har selv blødd MASSE og alt er fortsatt bra:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ring legevakten, for du kommer bare til å være bekymret uansett. En kort ul, vil fortelle deg mer enn noen her på forumet kan.

hvis du kjenner du er veldig bekymret, ville jeg nok ringt legevakta og fått henvisning til ul. ikke noe gøy å bekymre seg.. :(

Hei alle! :-)

Tusen takk for svar!

Beklager sen oppdatering, har ikke vært på pcen før nå. Jeg ringte legevakta ganske kjapt, fikk beskjed om å komme rett ned, ingen tvil om at de ville ha meg rett til kontroll. Var der i maaange timer, Oslo legevakt har ikke akkurat lite pasienter.. De sier at det mest sannsynlig ikke er noe galt, men kaller det en "truende abort", og jeg må ta det helt med ro, heller ingen sex og ingen badekar den neste uken. Fikk dog ingen ul der, men henvisning hvor vi skal booke mandag for å sjekke at alt er bra.

Nå slår jeg meg til ro med at dette skal gå bra! Orker ikke tenke den andre veien en gang. :-)

Da vet andre det også, at hvis man har en slik blødning, enten det er ferskt eller brunt blod, vil legene ha deg rett til kontroll, selv om det i de fleste tilfeller går bra! :-)

Jeg fikk brunlig utflod torsdag for en uke siden, har hatt små mengder hver dag, har fortsatt ikke gitt seg :/
Har ikke hatt noen smerter i den forbindelse.

Onsdag var jeg på kontroll hos jordmor, fin hjertelyd og myk livmor, som det skal være.
Hun ville ha meg på kontroll hos legen for å sjekke for eventuell infeksjon.
Fredag fikk jeg time, og legen kunne påvise at den brune utfloden inneholdt blod :/

Legen bestilte time til meg for UL, men da sykehuset hadde fullt på Fredag får jeg ikke time før mandag.
Slo meg ikke til ro med det svaret da jeg ble veldig stressa.
Ringte derfor et annet sykehus og hørte om det var mulighet for å få UL der, men gynekologen mente at
siden jeg ikke hadde smerter og det kun var snakk om små mengder samt ingen frisk blødning så var det ikke "akutt" og mest sannsynlig er alt helt fint, hun prøvde å betrygge meg med at det er mange som har slike blødninger.

Nå venter jeg bare på at mandagen skal komme... huff :(

Jeg fikk brunlig utflod torsdag for en uke siden, har hatt små mengder hver dag, har fortsatt ikke gitt seg :/
Har ikke hatt noen smerter i den forbindelse.

Onsdag var jeg på kontroll hos jordmor, fin hjertelyd og myk livmor, som det skal være.
Hun ville ha meg på kontroll hos legen for å sjekke for eventuell infeksjon.
Fredag fikk jeg time, og legen kunne påvise at den brune utfloden inneholdt blod :/

Legen bestilte time til meg for UL, men da sykehuset hadde fullt på Fredag får jeg ikke time før mandag.
Slo meg ikke til ro med det svaret da jeg ble veldig stressa.
Ringte derfor et annet sykehus og hørte om det var mulighet for å få UL der, men gynekologen mente at
siden jeg ikke hadde smerter og det kun var snakk om små mengder samt ingen frisk blødning så var det ikke "akutt" og mest sannsynlig er alt helt fint, hun prøvde å betrygge meg med at det er mange som har slike blødninger.

Nå venter jeg bare på at mandagen skal komme... huff :(
Huff <3 Sender deg mange varme tanker, og håper alt ordner seg for deg også på mandag! :-) Du får holde oss oppdatert!

lykke til, det går forhåpentligvis bra for dere også :) Har vært igjennom det samme, og alt har gått veldig bra tror jeg :) ikke mer blod, ikke noe vondt, og forhåpentligvis ligger babyen i magen og sparker og har det godt, til tross for at jeg ikke merker noe til det :)

Masse lykke til !!!

Sent from my iPad using BV Forum

Masse lykke til!
Selv hadde jeg litt brunt utflod 14+2. Ringte legevakta, de sa bare jeg skulle legge meg ned og slappe av. Fikk ikke komme bort eller noe. Dette nøyet ikke jeg meg med, etter å ha mistet 2 stk, så måtte jeg ha svar!
Ringte den private fertilitetsklinikken i byen, men de var bortreist. Så jeg ringte like greit rett til gyn avd på sykehuset! Der fikk vi komme selv om klokka var nesten 15. Vi måtte vente enstund pga vaktskifte, og ville bli nedprioritert om noe mer akutt kom, men etter 1 time tok de både innvendig og utvendig UL samt visuell kontroll av underliv. Alt så bra ut, og jeg har ikke blødd mer etterpå.
Mitt budskap er:
Det er veldig forskjellig hvordan div legevakter o.l tar dette. Er du nervøs, så ring alle alternativer! Ikke gi deg!
Både legevakter, fastlege, sykehus - gjerne flere avdelinger og ikke minst om det er noen private klinikker/gynekologer i området :-)

Hei alle sammen!

Da har vi kommet hjem fra ul, Smestadgynekologene hadde heldigvis tid til å ta oss i mot allerede i dag, på tross av at alle steder omtrent var fullbooket til over jul, så der fikk vi både innvendig og utvendig ul.

Der inne lå lille jenta vår og vinket til oss, hjertet banket som bare det og hun sprella fryktelig masse. Pjuuuh. Kan endelig puste lettet ut :-) Alt så kjempefint ut, så nå er det bare å ruge videre :-)

Tusen takk for alle innspill og tips! Det hjelper litt med et sånt forum når man er i det desperate øyeblikket :-)

Så bra:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Hei

Da var jeg også ferdig på UL.
Fikk både utvendig og innvendig og han var veldig grundig.

Alt sto bra til med lille, sprella og sutta på tommeln :) Målte det som var og måle, alt var fint bortsett fra en veskeansamling i en liten del av morkaka. Han visste ikke helt hva dette var men siden jeg har OUL på St.Olavs om en uke skal vi sjekke det ut nærmere der.

Angående blødningen (brun utflod) som jeg fortsatt har i små mengder mente han at kunne være gammel kapilærblødning i livmorhalsen, ingenting som han mente var noe å bekymre seg over, annet enn at jeg bør unngå hard trening/tunge løft osv.

Åååh jaggu fikk vi vite at det var en liten gutt, der var det ingen tvil :D

Har litt mer ro i kroppen nå heldigvis :)

Åhh! Gode nyheter fra begge :-D
Så bra!

Så deilig at det var gode nyheter fra deg også! :-) Og gratulerer med en liten gutt :-D <3

Back
Topp