Hjelp!!

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Her har vi fått et stort problem i det siste.. Asle nekter å drikke no særlig for tiden :eek::confused: nå har det jo vært veldig varmt, så han burde jo drukket mer enn noensinne. Har prøvd alt mulig, men han bare limer igjen munnen og snur seg bort. Alle tips mottas med takk, for nå begynner jeg å bli ganske despo..

*sendt fra mobil-appen*

Her har vi fått et stort problem i det siste.. Asle nekter å drikke no særlig for tiden :eek::confused: nå har det jo vært veldig varmt, så han burde jo drukket mer enn noensinne. Har prøvd alt mulig, men han bare limer igjen munnen og snur seg bort. Alle tips mottas med takk, for nå begynner jeg å bli ganske despo..

*sendt fra mobil-appen*

Mat og frukt med mye væske? Smoothie?
Vanskelig der der!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

*sendt fra mobil-appen*

Som FruH foreslår så masse frukt med vann i:) Her går det mye i vannmelon, fersken og pærer:) Også tilby mme og vann titt og ofte. Og evt prøv og gi han en kjeks så han blir tørst og tilby drikke etter kjeksen:)

Jeg gir Elise ferdigblandet nan kald. Hun drikker det av tåteflaske. Hun har også fått dilla på å drikke av min imsdalflaske (med stor tut). Stas å drikke av mamma sin, så du kan jo prøve å gi fra det du drikker av.. Ellers er det mye væske i grøt og smoothie også, som de sier! lykke til! :)

Takk for svar, jenter! :) Han spiser jo så lite i varmen også (i likhet med resten av oss) men det hadde ikke bekymret meg så mye om han drakk godt utenom, men det gjør han altså ikke. Til vanlig pleier han å nedten drikke opp en 240ml flaske mme etter morgenstellet, men de siste dagene har han knapt drukket halve :eek: kald mme er han ikke no glad i, vann i tutkoppen hender det jeg får ham til å ta et par super av til grøten, mens han før drakk godt av den :confused: han er litt kjerringa mot strømmen og drikker mer når det er kjølig :confused: eneste frukten jeg får ham til å spise er melon, men den gnager han stort sett bare biter av som han spytter ut :eek:
Utover det, så har jeg prøvd vann på tutkopp, tutflaska, imsdal sportsflaske og i vanlig glass. Har testa de ulike fruktdrikkene til Nestlé, banan og ris smoothie og har til og med prøvd 2 typer saft i ren desperasjon, men det eneste som går ned er disse posene med fruktsmoothie, men han vil ikke ha no mengder av de heller. Jeg blir litt matt,kjenner jeg.. Håper han tar til vettet snart!!

*sendt fra mobil-appen*

Uff, får håpe det bare er for en periode! Blir han slapp av dette da? Barn har jo litt varierende behov også :)

Har du prøvd f.eks. pærevann på flaske med sportstut??? Er en slæger her når hun får tilbudet;)
Eller sånne små juicepakker med sugerør, f.eks Sunniva eplejuice på litenpakke! ...eeeeller kald solbærsaft på tåteflaske? Vet man ikke skal gi saft på flaske, til vanlig, men tenker at akkurat når det er så varmt får heller prinsippene falle til fordel for fornuften ;)

*Surfer mobilt*

Uff, får håpe det bare er for en periode! Blir han slapp av dette da? Barn har jo litt varierende behov også :)

Neida, han er ikke slapp. Full fres hele dagen :p

*sendt fra mobil-appen*

Har du prøvd f.eks. pærevann på flaske med sportstut??? Er en slæger her når hun får tilbudet;)
Eller sånne små juicepakker med sugerør, f.eks Sunniva eplejuice på litenpakke! ...eeeeller kald solbærsaft på tåteflaske? Vet man ikke skal gi saft på flaske, til vanlig, men tenker at akkurat når det er så varmt får heller prinsippene falle til fordel for fornuften ;)

*Surfer mobilt*

Har ikke prøvd pærevann, men saft og juice er prøvd og feilet ;) han har ikke skjønt greia med sugerør enda da. Prinsippene gikk ut vindu for lenge siden, så nå er det hakket før jeg prøver cola :cool:;):p tenkte jeg skulle prøve isbiter i fruktnettet når vi kommer hjem fra handletur.

*sendt fra mobil-appen*

Eg har dt akkurat likens me fie.
Ho drekk ikje mme når ho e våken...kun når ho legg seg tell kvila :-S

Og no når dt e så varmt så spis ho ikje stort heller!

Men ho e gla i vannmelon :-)
Og drekk vattn atme matn :-)

240ml! Herregud! Dt ha aldri fie drøkke! Dt mæste eg får i ho e 200 og dt e MAX!

Stort sett går dt i 150ml mme.

Fie syns dt e vældi arti a drekk a vanele kopp :-) bi litt gris, men men :-P så du kan jo prøv å gje han a vanele kopp :-)

<3 Fie Elise <3

Er bare på morgenkvisten han drikker så mye. Eller, det vil si VAR. Nå drikker han knappe desiliteren..
Har prøvd vanlig kopp også, men det går lite inn i munnen, mest utenfor :confused: Ny dag med nye muligheter i morgen.

*sendt fra mobil-appen*

Håper det går seg til!
Er ikke noe gøy når de ikke vil drikke, synes det er værre enn om de ikke vil spise.

Håp åg det går seg tell :) Men så lenge han e fresk å rask å har våte bleie, så har han vell ingen fare!? :rolleyes:
Men eg sjønn jo at du bi stresa når han pluttsele ikje vill ha nå særle å drekk....det bi eg åg me fie....men man kan jo ikje tveng det i dem heller :P Førde om man kansje bi litt i overkant frustrert av og tell av ein onge som kunn knip i gjenn munn å snur seg bort. Fie bruk å slå bort flaska viss ho ikje ska ha, også hyyyyyl ho kjæmpe høgt viss eg prøv fleire gång :confused: E nåkka bestæmt ho der frøkna mi... :D :love2

Back
Topp