Hjelp... :(

tabXtra

Glad i forumet
Trenger bare noen beroligende ord..
jeg er førstegangsgravid, og veeeldig nervøs for å miste. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på vei. Skal til legen på torsdag og håper hun henviser meg til UL for å finne det ut :)

men her er saken; Jeg tok en digitaltest på torsdag som sa Gravid 1-2 uker (siden unfangelse), tol en vanlig test lørdag kveld som viste to sterke streker. Så er jeg så dum og tar en ny digitaltest i dag i håp om at den skal vise 2-3.. Men den viser enda 1-2..

burde den ikke vise mer? Er så redd jeg ikke produserer hcg, at det har stoppet opp eller noe..
De eneste symptomene jeg har er ekstrem tretthet og murringer i magen samt litt ømme pupper av og til..

Noen som har erfaring med nøyaktigheten til digitaltestene til clear blue? Kan jeg vare ta det helt med ro?

Uansett hva som skjer, er det bare å ta det helt med ro. Testene har bekreftet at du er gravid. Om de viser 1-2 eller 3-4 eller mer, er egentlig litt uvesentlig. Fra nå av og frem til du har et levedyktig foster, er det beste du kan gjøre å ta vare på deg selv etter beste evne. Legen kommer til å spørre deg om når du hadde siste menstruasjon, og om den pleier å være regelmessig, så beregnes det en foreløpig termin. I uke 18 får du ultralydterminen. Hvis du ønsker innvendig ultralyd før dette, kan du eventuelt gå til en privatgynekolog som har utstyret tilgjengelig. Fastleger henviser ikke nødvendigvis til sykehus for dette dersom det ikke er en god grunn. Ikke heng deg opp i tester, og prøv å ikke tenke for mye. Spis sunn mat, folsyre og få i deg omega 3. Tenk på at uansett om du stresser eller ei, er utfallet det samme. .Hvorfor påføre seg unødig stress?

Back
Topp