Hjelp!!!

WBratbakk

Andre møte med forumet
Hei, jeg trodde jeg var klar for å avslutte ammingen av min 4uker gamle datter i helgen. Vi har hatt lite søvn og hun virker ikke til å bli mett av morsmelken. Hun legger bra på seg, men gråter endel på kveldstid. Jeg har gitt flaske ved flere måltider lørdag og søndag. Men igår bestemte jeg meg for å ville fullamme litt til. Hvordan får jeg opp melka igjen?? Jeg legger henne til så mye hun vil :-)
Takk for alle svar :-)

Drikk mye, kjøp amme-te, amm ofte, om hun sover lenge så pump gjerne :-)
Havregrynsgrøt skal være bra for å få opp melkeproduksjon.

Lykke til :-)

Om hun legger på seg så får hun nok! Gråt på kvelden er normalt, små babyer er gjerne mer sultne og urolige på kveldstid. Kanskje det er noe i kosten din hun reagerer litt på? Men det trenger ikke være...

Sett av dager til å være hjemme og amme. Amme så ofte som mulig. Drikk nok. Vørterøl skal visst hjelpe på produksjonen, alkoholfri øl også. Ammete. Samsov gjerne i bar overkropp og amm hyppig på natten. Kos deg med babyen.

Gutten min var sånn i starten han også. Spesielt om kveldene. Fektet og kavet med armene, jeg trodde ikke han fikk nok. Men er vist det kveldsmelka som er vanskeligere for dem å få ut. Men man må bare holde ut, for de lærer seg at sånn er det, og de drikker jo også så mye for at du skal få nok produksjon. Ting vil stabilisere seg til slutt.

Jeg ville gi opp ammingen helt i starten. Men stod i det. Tenkte at så lenge han la bra på seg, og at det var nok tissebleier fikk han jo nok:)

Du får nok til amminga til slutt du også, bare planlegg at i noen uker så har du ingen andre planer enn å amme.

Prøv å pump i tillegg til det du ammer så kommer det til slutt. :)

Tusen takk for svar hun har roet seg noe nå, men hun klarer ikke sove alene. Noen som har hatt det slik? Jeg har to barn til, de har ikke trengt slik nærhet. De var også flaske barn fra 5ukers alder ble syk med begge to.

Tusen takk for svar hun har roet seg noe nå, men hun klarer ikke sove alene. Noen som har hatt det slik? Jeg har to barn til, de har ikke trengt slik nærhet. De var også flaske barn fra 5ukers alder ble syk med begge to.
Det er mer normalt at de ønsker nærhet enn ikke ja. Kos dere sammen :)

Ingefærøl er også bra for produksjonen. Gutten min gråt mye på kveldstid den første stunden frem til jeg begynte og pumpe med beina hans til han fikk ut litt luft og hjalp han med en rap før jeg begynte og amme han på kvelden. Dette måtte jeg gjøre hver kveld i ca 3 mnd og da var det slutt på kveldsgråt :-)

Back
Topp