hjelp...

mammabella

storesøster og lillebror :-)
Disse nav skjemaene...
Sist da æ søkte om foreldre penga va det egen rubrikk for å fylle inn ferien... no e det jo ingenting om ferien??
Kor skal det føres opp da? Har tenkt å ha en del ferie innimellom permisjonen nemlig... men må jo føre det opp en el anna plass!

Nå er det et eget skjema. Nr på skjemaet er 14-16.05

Jeg har spurt NAV om dette før og fikk dette til svar :
"Du kan utsette permisjonen din med lovfestet ferie, det vil si 4 uker og 1 dag pr. ferieår. Hvis du har mer ferie en dette, må du avtale de resterende dagene med arbeidsgiver. Du kan først ta ut ferie når barnet har fylt 6 uker.

Du vil da ikke få utbetaling fra NAV i ferien, men permisjonen din utsettes tilsvarende

Du skriver bare "Lovfestet ferie fra ....... til ........" under " tilleggsopplysninger" i søknadsskjemaet for foreldrepenger og så regner vi ut sluttdatoen for deg
Husk at arbeidsgiver må bekrefte ferie på inntektsopplysningsskjema." Håper det var til hjelp! :)

Jeg har en uke ferie igjen i år når jeg går ut i permisjon. Har avtalt med arbeidsgiver at jeg overfører denne til neste år slik at jeg da har permisjon fra 28. august til 9. juli 2014 og så har jeg seks uker ferie til 20. august. Det ble litt enklere med papirene da! :-)

Jeg har spurt NAV om dette før og fikk dette til svar :
"Du kan utsette permisjonen din med lovfestet ferie, det vil si 4 uker og 1 dag pr. ferieår. Hvis du har mer ferie en dette, må du avtale de resterende dagene med arbeidsgiver. Du kan først ta ut ferie når barnet har fylt 6 uker.

Du vil da ikke få utbetaling fra NAV i ferien, men permisjonen din utsettes tilsvarende

Du skriver bare "Lovfestet ferie fra ....... til ........" under " tilleggsopplysninger" i søknadsskjemaet for foreldrepenger og så regner vi ut sluttdatoen for deg
Husk at arbeidsgiver må bekrefte ferie på inntektsopplysningsskjema." Håper det var til hjelp! :)
TTusen takk... va d æ tenkte att æ kanskje måtte skrive det der.. men no skrev jo ei ann om ett skjema...

Jeg har en uke ferie igjen i år når jeg går ut i permisjon. Har avtalt med arbeidsgiver at jeg overfører denne til neste år slik at jeg da har permisjon fra 28. august til 9. juli 2014 og så har jeg seks uker ferie til 20. august. Det ble litt enklere med papirene da! :)
Ja det ble det nok
;-)

TTusen takk... va d æ tenkte att æ kanskje måtte skrive det der.. men no skrev jo ei ann om ett skjema...
Det var i forrige uke jeg skrev til de og fikk det som svar, så jeg gjør det hvertfall slik i min søknad :)

Venter en liten gutt september 2013 <3

Det var i forrige uke jeg skrev til de og fikk det som svar, så jeg gjør det hvertfall slik i min søknad :)

Ok takk. Va iinnom nav idag. Dama bak disken viste ingenting men fant til slutt ett skjema.men æ fylle ut sånn som du å satse på d går bra ;-) va nemlig innom de som har med ferie og lønn å gjøre ikommunen å dem sende tell nav de opplysningen omnår ferien ska være å sånn.. så dem meinte å d burde være nok! Æ satse på d! :-)

Ok takk. Va iinnom nav idag. Dama bak disken viste ingenting men fant til slutt ett skjema.men æ fylle ut sånn som du å satse på d går bra ;-) va nemlig innom de som har med ferie og lønn å gjøre ikommunen å dem sende tell nav de opplysningen omnår ferien ska være å sånn.. så dem meinte å d burde være nok! Æ satse på d! :-)
Da satser vi på at vi har gjort riktig :D det er ikke bare bare .. Hehe

Back
Topp