Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har nettopp fått to temmelig tydelige streker på en strimmel fra billige-tester. Kan det være feil på disse? Jeg kan ikke fatte at jeg skal være gravid. Min mor kommer til å klikke. Jeg må pause et år i utdanningen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
De sier jo at en strek er en strek..men du kan jo gå å kjøpe en cb eller noe på apotektet for sikkerhetsskyld...
Regner med at dette ikke var planlagt? Har du en fast partner? Når det gjelder studier, så er det faktisk gunstig å få barn i stvdietiden, pga. lån og stipend og greier...
Jeg vet ikke.. det var veldig dustete. Jeg har samboer, og vi ble enige om noen måneders opphold på pillen (jeg blir veldig hormonell av de...) og så fikk det være opp til skjebnen om det skjedde noe. Vi har egentlig lyst på barn begge to. Men jeg studerer, og han skal begynne å studere til høsten, og vi trodde egntlig ikke noe ville skje. Vi flytter inn i en leilighet med ett soverom i august. Jeg har ikke noe lyst å dra å kjøpe cb...
Dette går så fint! min var heller ikke planlagt og jeg hadde bare vært ilag med han som er samboeren min nå i 2 måneder[8|] hehe! Men når en blir vandt med tanken så er det bare kjempegøy! Ikke ha panikk, alt ordner seg[:D]
Og det er gunstigt å bli gravid i studietiden..
Ja, jeg hadde jo egentlig lyst. Men nå har jeg bare sittet her på datastolen i en time og stirret fremfor meg. Jeg må jo sikkert ta et års pause, og da får jeg jo ikke gå sammen med kullet mitt lenger.. og tenk om babyen ikke er frisk. Multihandikappet og pleietrengende resten av livet. Jeg er bare 21.
Hvor gammel er du? Er babyen født? Er dere fortsatt sammen? Hvordan reagerte foreldre og sånn?
Jeg er like gammel som deg og driver også og studerer! Jeg tar et års pause fra studiet, og begynner igjen når babyen er rundt et år gammel. Det er ikke noe problem. Du får penger fra lånekassen det året du har permisjon![:)]
Nå er vår baby planlagt, og sambo er ferdig med mastergraden sin dette året. Jeg er imidlertid fortsatt student, og har tenkt å være det i noen år til... Er ett år eldre enn deg. Jeg skal ta ett års permisjon fra utdanningen. Man får fødselsstipend og forsørgerstipend fra Lånekassen, det kommer på rundt 9000 kr i måneden. Disse pengene trenger du ikke å betale tilbake, du får alt som stipend. Mange sier at det lønner seg å få barn mens man er student.
Jeg var 23 år når babyen ble "laget"[:D] Hadde akuratt begynt å ny jobb...å liten stilling...så får ikke mye penger derfra...men men
Babyen er ikke født enda, men er i uke 33, så det er ikke så lenge igjen. Vi holder fortsatt sammen og alt er bare kjempeflott nå. Både meg og han fikk panikk til å begynne med, men når alt roet seg så er det bare å glede seg hele veien[:D] Du får jo kanskje ikke gå sammen med de samme klassekameratene, men du får en baby.....det er verdt alt! Å det pleier gå bra med babyen i magen, det at den kan være syk går det jo ikke an å gjøre noe med. Men det er liten sjangs som du ikke bør tenke på....