Hjelp ?

knotte81

Forumet er livet
Har fått nye allergitabletter i dag etter at jeg fikk en allergisk reaksjon på pollen tidligere i dag og nesten ikke fikk puste og fikk influensa liknende symptomer, verking i hele kroppen. Fikk aerius så lurer på om det er noen av dere som kjenner til de? lurer og på om de varer i 12 timer eller 24 timer? fant ikke noe om det i pakkevedlegget..

Eg bruke Aerius, blandt anna.
I dårlige perioder tar eg kvar kveld, mens i bedre perioda tar eg annakvar kveld :P (tar i kombinasjon med Atarax og Singulair)

Har du ikke fått oppgitt dosering? Du skal følge det i tilfelle.

jo da skal ta 1 hver kveld men ble usikker for står ikke noe om varigheten i pakkevedlegget og jeg kjenner ikke de tablettene for har gått på cetrizin hexal tidligere og clarityn..

De varer i utgangspunktet i 1 døgn. I perioder med ekstrem spreding må jeg ta både morgen og kveld, ellers tar jeg bare om kvelden. Jeg ville prøvd å ta en om kvelden først og se om det hjelper. Bare vær obs på at det kan ta noen dager før du får effekt av dem.
Hvis du ikke blir bedre av å ta tabeletter kan jeg anbefale Kenacort (kortisonsprøyte) på det varmeste! Det er det eneste som hjelper meg slik at jeg ikke må være inne hele pollensesongen. Jeg er ekstremt allergisk mot alt av pollen, så jeg måtte holdt meg innendørs fra sesongen starter i april/mai til folk slutter å klippe gresset på høsten en gang hadde det ikke vært for sprøyten..

De varer i utgangspunktet i 1 døgn. I perioder med ekstrem spreding må jeg ta både morgen og kveld, ellers tar jeg bare om kvelden. Jeg ville prøvd å ta en om kvelden først og se om det hjelper. Bare vær obs på at det kan ta noen dager før du får effekt av dem.
Hvis du ikke blir bedre av å ta tabeletter kan jeg anbefale Kenacort (kortisonsprøyte) på det varmeste! Det er det eneste som hjelper meg slik at jeg ikke må være inne hele pollensesongen. Jeg er ekstremt allergisk mot alt av pollen, så jeg måtte holdt meg innendørs fra sesongen starter i april/mai til folk slutter å klippe gresset på høsten en gang hadde det ikke vært for sprøyten..

ja er sånn jeg er og, før jeg fikk tatt den første merka jeg at det var noen som klipte gresset i gata her og jeg ble tett i brystet. så bra da vet jeg det. ja vurderer sprøyta neste år så håper jeg tablettene hjelper skikkelig :) takk for svar

Gutten min på 6 år får det. 5 ml daglig hver morgen. Han har pollenallergi

Fra iPhone på Bv-app

Back
Topp