Hjelp? :)

jenta087

Flørter med forumet
Er Gravid for første gang :) og har ikke peiling i det hele tatt:)
Når må man bestille time for første gangs kontroll?
Og skal man bestille det hos legen eller helsesøster?
Å er det noe jeg bør tenke på?
Tar folsyre og tran :)

Sist svangerskap fikk jeg beskjed om å komme i uke 12.. da fikk jeg ultralyd hos legen, men har flytta nå, og har en annen lege, så vet ikke hvordan det fungerer her.. får ta en tlf til uka å høre.

Blir så rastløs når jeg ikke veit :) å syns det er bedre å prate med noen enn å lese bare faktasider opp og ned :) men ikke lett når man helst ikke vil røpe noe enda for familie :) sagt det til ei venninne men hu har ikke barn fra før så lite hjelp der :) men har støtte iallefall :)

Gratulerer med spiren!
Her jeg bor er det vanlig med første kontroll rundt uke 12 hvis det ikke er noe spesielt. Jeg har pleid å ta første kontroll hos lege og resten hos jordmor, men det er jo veldig forskjellig hva folk ønsker og hvilken kapasitet jordmødrene har. Her må vi i hvert fall bestille jordmordtime flere uker i forkant pga stor pågang.

har hatt noen små blødninger i to dager nå også så er vel greit å høre litt :) men har ikke vært mer enn to tre dråper kanskje :) så evnt sånn feste blødning. Men greit å høre :)

Her ringte jeg fastlegen og sa jeg hadde testet positiv på en hjemmetest.
jeg begynte å blø samme dag jeg testet positiv, så var litt bekymret.
Fikk da kommet til legen og målt hcg-nivået ved blodprøve.
Så fikk jeg time til min første kontroll når jeg var 6+0.
Neste kontroll har jeg fått den 11 deseber, da er jeg 10+1
Jeg synes det er veldig greit å få time tidlig, du har jo ganske så mange sp.mål når du nettopp har funnet ut du er gravid. Jeg føler meg ikke noe klokere på dette selv om det er tredje gang :p
Det er bare å ringe og høre når du får komme til.
Du kan godt nebte at du vil ha tid snarest, så du får svar på alle sp.målene dine og finner roen i kroppen :)

Ringte Jordmor i dag :) Så fikk time neste fredag :) var normalt å få time hos hu når man var 10 uker på vei:) Men når jeg skal dit er jeg 5+5 :) blir godt å få hørt litt å få svar på det en lure på :)

Back
Topp