Hjelp

Guest
Jeg jobber på et gatekjøkken, hvor det er full fart mesta hele tiden. Det vil si, mye stress, mange tunge løft og lite tid til å spise mat.
Er dette et sted som er bra for meg som er gravid i uke 5 ca. ?

Har snakket med sjefen, og det gikk bra å få noen andre til å hente og fylle inn varer. Men er fremdeles skeptisk på alt det stresset. 
Hva burde jeg gjøre de månedene som er de "farligste" for fosteret? (de første 3 mnd)
Det er ikke en arbeidsplass hvor det er muligheter for store tilretteleggelser, så det beste som kan gjøres er allerede ordnet opp i. (det med varene)
 
Hei!
Forstår godt at det å ojbbe på et travelt gatekjøkken kan oppleves stressende. Svangerskapet er jo ingen sykdom, og som regel går det greit å gå på jobb som vanlig.Dersom noen av arbeidsoppgavene føles veldig belstanede, er det fint om du sammen med arbeidsgiver kan foreslå hva som er god tilrettelegging for deg. Det er godt å høre at dere alelrede har funnet gode løsninger.Noe av det viktigste i svangerskapet er å ikke utsette deg selv for farlige kjemikalier. Vær obs på rengjøringsprodukter som blir brukt til rengjøring av kjøkkenmaskiner etc. Ellers er det jo viktig med god ventilasjon. Ved graviditet anbefales det å leve et så normalt liv som mulig,- både i forhold til jobb og fritid. Sørg for å mosjonere og spise regelmessig og sunn mat. Lyket il med graviditeten. Beste hilsen Elin.
 
Back
Topp