hjelp!

mamma112

Blir kjent med forumet
Har noen erfaring me å få babyen til å sovne selv? Jenta mi vill ikke sovne av seg selv, ho er nå 4 1/2 mnd.. har måttet bære ho i søvn, eller trille ho i søvn! men så klarer ho ikke sove lenge etter byssing eller trilling er ferdig..

Gjelder dette både dag og natt? :) vi hadde det også slik, å har det ennå litt slik av og til. Men jeg måtte rett og slett legge han i senga for at han skal sove godt, legger han rett ned med en flaske så sovner han som regel. Men er han urolig stryker jeg han på kinnet, synger en sang, gir smokk. Hylgriner han tar jeg han opp, får han til å roe seg helt ned, så legger jeg han ned i senga igjen, å slik holdt vi på til han sovnet :)

er sånn både natt og dag, både i vogn og seng.. forresten i det siste har jeg kunnet legge ho rett i sengs uten noen byssing eller vugging midt på natta..

Bare fortsett med det til alle hvilene hun skal ha, kanskje det blir mye gråting i bynnelsen, men så kommer deg seg etterhvert :) Bare vis henne at du alltid er der, stryk henne på kinnet, bruk kosebamse eller klut med mammalukt på, så ordner det seg nok :)

Back
Topp