Hjelp...

Drømmeliten

Andre møte med forumet
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg sliter med familien oppi dette svangerskapet. 

Jeg og min samboer har prøvd å bli gravid i vell 2 år før det nå klaffet, men like etter jeg ble gravid (før jeg visste om det) "mistet" svigerinnen min. Hun fikk vite at det bare var en tom fostersekk og ikke noe embryo, lenge før uke 12. 
Dette var selvfølgelig kjempetungt for både henne og kjæresten, samt mine svigerforeldre og oss. 
Vi holdt vårt svangerskap hemmelig pga akkurat dette, vi hadde drømt om å fortelle om vårt mirakel i flere år og nå begynte vi å grue oss. 
Og det med god grunn, etter at vi har fortalt det har det vært mye negativ innstilling til at vi skal ha barn og min svigerinne ikke.
Vi har akkurat fortalt det til "resten" av familien, utover foreldrene våre og søsken. 
I det vi forteller det til min samboers tante bryter svigerfar ut hvor forferdelig dette har vært for dem og hvor grusomt det er for svigerinnen min. 
Ingen gratulasjoner eller glede her i gården.... 
Noe jeg synes er kjempevanskelig, fordi jeg selv ikke får til å glede meg over barnet i magen -når menneskene jeg er glad i er mer negative enn positive. 
Det sårer meg så inderlig fordi vi har ønsket oss dette så lenge, og nå føles det bare vondt og feil, og jeg er så egoistisk (og hormonell) at jeg synes det er fryktelig dårlig gjort at de ikke kan genuint glede seg med oss. Vi er nå ca 3 mnd på vei, og lenger enn min svigerinne noen gang var, men ingen glede å se. 

Er det jeg som er helt fjern her? Burde jeg være mer medlidende?
For jeg synes allerede at jeg har hatt nok dårlig samvittighet... 
Sutrete innlegg, jeg vet.. Men jeg føler jeg trenger litt råd og medlidenhet emoticon

Uffamei! Dette er jo rett og slett slemt gjort av din svigerfamilie! Det er jo selvfølgelig ikke deres feil at hun mistet.. Det er dessverre slik naturen er, at den rydder opp hvis det er gått feil i produksjonen.. Det er trist, veldig trist, men nå har dere et nytt liv i magen din som skal skape glede for deres familie. Det er absolutt ikke egoistisk av deg å føle det du føler. Det er egoistisk av dem å si som dem sier! Så utrolig synd at ikke de kan glede seg med dere :(  Jeg vet ikke helt hva som er riktig å gjøre i en slik situasjon. Man vil jo ikke si eller gjøre noe som kan få dem til å reagere enda mer, men jeg tror nok jeg måtte konfrontert det. Det går jo utover din egen glede over graviditeten, og det er HELT feil. Jeg regner med at du har kjæresten din i støtte i denne saken, og det er jo ganske betryggende. Jeg håper inderlig svigerfamilie vil innse hvor stort dette er og glede seg over den lille som er i vente :) Lykke til!

Huff, det høres veldig leit ut...  

Ut i fra det jeg leser så ser jeg ingen grunn til at familien ikke skal klare å skille mellom de to hendelsene.. det er jo mulig å være lei seg på noens vegne og samtidig glede seg for andre vel! 
Merkelig reaksjon synes jeg... 

Håper dere klarer å glede dere masse over den lille, også får vi håpe at familien også tar til fornuften og gleder seg med dere etterhvert!

Dette var trist. Jeg syns de er egoistiske. De burde absolutt klare å skille mellom dere og glede seg over det som er hyggelig.

Jeg er oppi en lignende situasjon med min svigerfamilie og her er det bare glede på våres vegne. vi spurte henne om det går bra og om vi ikke skulle snakke så mye om dette rundt henne men det syns hun bare var teit. hun vil at vi skal være glade og hun virker oppriktig glad på våres vegne.

Lykke til
Får håpe det går seg til etterhvert

Gratulerer så mye med graviditeten! :-) Dere har så mye å være glade for og dere skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Jeg håper familiens reaksjoner er veldig forbigående. Ellers bør noen riste litt vett inn i dem! ;-)

nei uff er det sant?!! går det virklig ann å oppføre seg sånn!! det er veldig vanlig å miste før uke 12, det er noe som skjer.. men at dette skal gå utover dere og deres glede syns jeg er uhørt! jeg vet ikke om de vet at dere har prøvd to år, eller hvor lenge svigerinnen har prøvd...men samborenen din er jo deres sønn! og de brude jo være glade på deres vegne! nei jeg ville ha snakket med de! dette er jo ikke deres skyld! og når dere har prøvd såå lenge og dere er jo så klart super happy! og dette ødlegger jo så mye av gleden!! men kan ikke samboren snakke med foreldrene sine da? han bør iallefall ikke godta denne oppførselen!
jeg ble trist på dine vegne! jeg håper virlig at de skjønner dette!!!

men hva med svigerinnen din da? er ho glad på dine veine eller regaerer hun også sånn? ofte syns foreldrene det er mye værre enn for de som fakstisk mister barnet, fordi de vet at det kan gå galt. og når det er lenge før uke 12, så får en kanskje ikke samme tilknytning til det, enn om det hadde vært uke 12. men alle reagerer ulikt. men håper iallefall at det ikke blir noe sure miner mellom dere og familien hans!

nyt graviditeten din! dette er din og din sambores lykke! ikke la noen ta det fra dere <3

Tusen takk for alle støttende ord! emoticon

Ja, det er svært vanlig å miste før uke 12. Det er selvfølgelig like tungt og fælt for de det skjer med og jeg har masse medfølelse for de. 
Jeg og sambo er eldste barn på både hans og min side, vi har vært et par lenge og har prøvd å få barn lenger enn svigerinnen min har hatt kjæreste... Det har vært mye press og spørsmål fra mange kanter på om ikke vi skal ha snart, særlig etter at svigerinnen min annonserte at de skulle ha. 
Så det er en stor skuffelse nå når vi E N D E L I G skal ha at ingen klarer å glede seg. 

Det frustrerer meg litt at ingen forstår hvor sårt dette har vært for oss oppi det hele, vi hadde gledet oss så masse til denne tiden. 
Jeg håper indelig at det roer seg snart, for jeg blir veldig sliten av stemningen slik den er i dag. 
Min samboer støtter meg, og synes det er kjempetrist at det er slik det er nå. 
Det er selvfølgelig utrolig vondt for han iom at han har gledet seg så mye til dette selv. 

Det beste jeg kan gjøre er vel å gi det mer tid... Tror jeg... emoticon

Din egen familie er vel lykkelige? det er "bare" svigerfamilien som ikke er like glade? 

det virker helt tullete å oppføre seg slik, da det er så vanlig å miste før uke 12, svigerinnen din kan gjerne være gravid igjen nå...
Du burde be din kjæreste om å ta dette opp med sin familie og si hva dere mener og føler... og om det ikke hjelper så hev deg over dem og gled dere heller sammen med din egen familie og venner. 

Huff for en lei situasjon. Jeg skjønner veldig godt at du blir skuffet, og du skal på ingen måte ha dårlig samvittighet over at du er gravid, og hun har mistet... Håper virkelig at det er forbigående og at de klarer å legge det bak seg.. Man skal selvfølgelig få lov til å være lei seg på andre sine vegne, men man har da for pokker lov å glede seg på andres vegne også...??
KOS deg med graviditeten din du. Nå sitter den endelig <3 <3

Back
Topp