Hjelp!!

LoveHearts

Glad i forumet
Hvordan skal jeg få lillegutt til å sove til kl 07??

Her startet lillegutt kl 0530!! Jeg har så lyst til at han skal sove ihvertfall til kl 0630!
Sover han for mye på dagen? Sover han for mye til første dupp? Skulle ha ha sovet lengre på andre dupp. Sovner han for seint på kvelden? Får han for lite mat om dagen? At han kanskje våkner pga at han er sulten??

Her er Kaspars soverytmen om dagen.

Våkner kl 0530-0600.
Sover mellom kl 09-1030, 1100 og noen ganger kl 1145.
Sover igjen mellom kl 14-15 eller 16. Han sover ikke lengre enn til kl 16.
Vi legger han for natten kl 19, men av og til blir kl 20 eller 2030. Han sovner alt fra med en gang til etter 30 min eller 1 time.

Hvordan er deres barns soverytme?

Vi trenger sårt litt hjelp her!

Uff, å jeg som synes det er ille å stå opp 06.30! 

Her har vi gått over til bare en lur på dagen og det gjør underverker for oss!! Her er våre rutiner: Våkner 06.30, sover igjen fra ca. 10 til rundt 12/12.30. Så er det leggetid mellom 18 og 19. Uansett når hun legger seg våkner hun til samme tid.

Kanskje det kan hjelpe for dere å prøve å bare ha en lur på dagen? Lykke til:)

Vi har også bare en dupp om dagen..Dagen starter med at hun våkner mellom 7.30-8.00..så sover hun dupp fra ca 11.30/12.00 til alt mellom 13.00 og 14.00..så er det natta klokka 18.30 ca..
Ønsker deg lykke til og håper at det ordner seg!!Er iallefall verdt et forsøk med en dupp om dagen?:-)

samme her. de siste dagene har han våknet så tidlig at jeg får mareritt av det :P

Han har vært syk og da har han trengt 2 blunder på dagtid. Det er tydelig at en blund i løpet av dagen er det som skal til for å få han til å sove lengere på natta, selv om dette gjør at jeg må "tyne" han litt før han får legge seg i 12-13 tiden. han sover da kun en time, så vi er nødt til å gjøre det på denne måten slik at ettermiddagen og kvelden ikke skal bli for slitsom for han.

samme her. de siste dagene har han våknet så tidlig at jeg får mareritt av det :P

Han har vært syk og da har han trengt 2 blunder på dagtid. Det er tydelig at en blund i løpet av dagen er det som skal til for å få han til å sove lengere på natta, selv om dette gjør at jeg må "tyne" han litt før han får legge seg i 12-13 tiden. han sover da kun en time, så vi er nødt til å gjøre det på denne måten slik at ettermiddagen og kvelden ikke skal bli for slitsom for han.

Laura står opp kl 08. tiden. og så legger eg henne for og kvile 10:30 og hun sover til 11:30-12.00 så er hun våken helt til hun skal legge seg kl 19 :-) hun får nok søvn og er ikkje sur eller grinete på dagen. så eg råde deg til og kanskje prøve og kutte ut ein kvil,for de trengs berre ein :-) Lykke til ! 

Laura står opp kl 08. tiden. og så legger eg henne for og kvile 10:30 og hun sover til 11:30-12.00 så er hun våken helt til hun skal legge seg kl 19 :-) hun får nok søvn og er ikkje sur eller grinete på dagen. så eg råde deg til og kanskje prøve og kutte ut ein kvil,for de trengs berre ein :-) Lykke til ! 

En oppdatering til dere som har vært så snille med å komme med tips og råd :)

Lillegutt sover nå fra kl 19-07!! :) I går og forleden dag ble han lagt litt senere pga at vi kom hjem sent. Da sov han til kl 08!! :) Han sover likevell to dupper om dagen, på opptill 2 timer... :)

Back
Topp