HJELP!!!

FrustrertFrue

Første møte med forumet
Jeg har opprettet et anonymt nick fordi jeg ikke ønsker å stå fram med mitt ordentlige nick.. Har havnet i en vanskelig situasjon. Jeg har ved et uhell klart å bli gravid, og jeg ønsker ikke å beholde dette barnet. Mannen min vil mer enn gjerne ha ett barn til, men jeg orker ikke flere barn. Har tenkt å bestille time for å avtale abort. Er jeg egoistisk som gjør dette? Trenger sårt hjelp til å ta det rette valget. Eller egentlig trenger jeg støtte for at jeg skal klare å gjennomføre aborten. Gi meg oppmuntring og gode råd!

Jeg mener du bør tenke deg grundig om..
Regner med en kan angre på en abort , men sannsynligheten for at en angrer på at en har fått ett barn er vel liten?
Ville ha snakka med mannen og blitt enig med han...
Kanskje dere finner en løsning som dere begge syns er ok?

Uansett så ønsker jeg deg masse lykke til

Du kan ikke skjule dette for mannen din. Å lyve om noe sånt kommer til å gnage på deg resten av livet. Fortell han at du er gravid og at du ikke ønsker å beholde. Det er et felles valg, men din kropp.

Jeg har ikke så mye å si, bare en ting og det er bare at man er jo 2 om å få ett barn, så han må jo taes like mye med i diskusjonen mener nå JEG da.. Vet jo heller ikke hvordan du ble gravid (med prevansjon eller bare uforsiktig), men mannen skal da bestemme like mye, han "mister" jo itilfellet også ett barn om du tar abort...

Håper dere finner ut av det! Og får snakket grundig om det, også sender jeg deg en klem :)

Jeg har allerede to barn. Mannen vil ha ett til, men jeg vil ikke. Har gått på piller, men klarte likevel å bli gravid. Jeg vil ikke ha barnet og kan derfor ikke diskuterer dette med mannen. Jeg VET at han vil at vi skal beholde. Greit at vi er sammen om å lage barnet. Men det har vært jeg som har bært fram barna, hatt våkennetter og fulgt dem opp hittil. Så NEI, jeg kan ikke ha flere barn. Kroppen er sliten og det er jeg også mentalt!

Hvis du virkelig føler at du ikke kan ha flere barn så må du snakke med mannen din om dette. Dere er jo to om å lage barn men det høres jo ut som du må ta mesteparten av ansvaret for dem... Dersom du har tenkt på dette og er sikker på at du ikke vil ha flere barn så synes jeg at du skal si det til mannen, fordi han MÅ være med på dette, ellers vil han garantert bli sint om du har vært og tatt abort uten å si noe. Og etter aborten trenger du jo noen å støtte deg på, fordi det er jo trist uansett om du ikke ville ha barnet. Vanskelig situasjon, men du må bare gjøre det som kjennes riktig for deg. Ønsker deg masse lykke til:-)

Uff, lei situasjon....

Men synes på ingen måte dette er en avgjørelse du kan/skal ta alene... Barnet er også din manns, så synes absolutt han og må høres! Av åpenbare grunner er det din kropp som bærer det fram, men det synes ikke jeg legitimerer å holde dette skjult for han.. Det du sier om at du har måttet gjøre det meste alene med de andre barna er jo noe du må ta opp med han. Forklar han hvordan du føler det, skriv gjerne opp hva du gjør og hva han gjør, så blir alt mye tydeligere. Så må dere jo snakke om hva dere/han kan gjøre for at det skal bli bedre, og hva som skal til for at det kan være aktuellt å beholde barnet.

Og som ei anna svarte: dette er en avgjørelse du uansett må tenke nøye igjennom, for den har konsekvenser for all tid framover. Du må være sikker på at du ikke blir å angre. Er du i den minste tvil, burde du nok ikke ta abort: for vet om mange som angrer på den avgjørelsen(alltid føler at de har et barn for lite), men har ennå til gode å møte noen som angrer på barna de har fått..

Uansett håper jeg du i alle fall er ærlig overfor mannen din, og diskuterer dette med han. Lykke til!

Og en annen ting, helt på tampen; om du virkelig er så sikker på at du ikke vil ha flere barn, så burde du vel sterilisere deg? Da er i alle fall risikoen for uønsket svangerskap minimalisert til det ytterste..

Back
Topp