hjelp!!!

_gjotterii_

Elsker forumet
Nora er kjempe flink og bruker nå ikke bleie lengere hverken dag eller natt, men  vi har ett kjempe problem... Hun nekter å bæsje... Hverken på do, potta eller bleia. Hu holder seg til hun har vondt i magen og bæsjen kommer ut av seg selv noe som jo såklart ender med gris i trusa, hyl og gråt.
Vi blir ikke sinte på henne, men hun blir veldig lei seg. Vet ikke hva jeg skal gjøre.... Hun sier ikke ifra før bæsjen er nesten ute og da rekker vi ikke do/potta.

Prøver med belønning, en stjerne på kalenderen for hver do/potte tur med en selv valgt premie etter 10 ganger, men enn så lenge har vi bare fått til 2 ganger....

Hva skal jeg gjøre? Hun tisser jo fint på do men vil ikke bæsje.....

jeg ville fortsatt med belønningssystem og null oppmerksomhet rundt det hvis det skjer uhell. kun  og vaske i full fart og snakke om noe annet. Det vil nok bli bedre etterhvert emoticon

Vi har hatt akkurat samme bæsjeproblemet her, vi innførte et belønningssystem. Han fikk et klistremerke hver gang han bæsjet, og etter 5 ganger med bæsj på potta eller i do dro vi på lekebutikken hvor han fikk velge seg en liten "bæsjegave".Jeg tror kanskje 10 ganger er litt mange klistremerker/stjerner å samle første runden.

Vi er også nøye med at han må prøve å bæsje 1 gang om dagen slik at han ikke får vondt i magen. Det har vi snakket mye om. Vi snakket også endel om at alle må bæsje.

Han holdt seg så lenge at det gjorde vondt å bæsje og vi kom da inn i en ond sirkel. Vi må også smøre han i rompa slik at han ikke blir sår. Noe de lett kan bli hvis de går å holder seg, for da kommer det litt bæsj ut som ligger mot huden og gjør den sår. Og da gjør det enda mer vondt å bæsje.

Back
Topp