Hjelp.

Piami

Andre møte med forumet
Hei, jeg er snart 6 uker på vei, og har vært i UL i går da jeg tidligere har æært gravid utefor livmoren. Legen kunne ikke se noe foster, men graviditets testen er positiv og tok en HCG som var på litt over 400. Dette sa meg ikke noe, da jeg fikk svar på denne etter at legen var gått. Har hatt en del utflod (brunaktig) det siste døgnet , men ikke noe blødninger og har heller ikke vondt. Siden han ikke kunne se noe på UL lurer jeg på om fosteret er så lite ennå? Noen som har vært borti dette før?[:)][&o]

Hadde innvendig ul. Når han sa at han ikke kunne se noe tenkte jeg at å nei er jeg ikke gravid, men det er jeg. Det er jo en sjanse for at det er utenfor livmoren igjen. Håper ikke det. Sist hadde jeg smerter i en uke før jeg ble operert, men å har jeg ikke vondt i det hele tatt. Har veldig bakoverbøyd livmor sa han. Skal tilbake og ta ny HCG i morra. Underlig siden jeg ikke har blødd noe, men bare litt utflod det siste døgnet.

Glemte og si til legen at jeg hadde samleie 12 timer før Ul. Hvis man skal ha gynokologisk undersøkelse skal man ikke ha samleie de siste 2 døgnene helst.

Det tenkte jeg også, men legen sa at det var normal HCG, men hvis den er synket til i morgen er det nok skjedd det du sier. Men graviditetstesten stå ut med en gang på sykehuset og tok en til i dag kl. 1700 og den slo ut med en gang. Underlig. Men de vet vel mere i morgen. Tusen takk for svaret.[:)]

Har vært veldig trøtt den de siste 2 ukene. Veldig ømme bryst, men bare litt kvalm. Håret er blitt helt umulig den siste uken. Får håpe det går bra. Hvis ikke får vi bare prøve igjen.

Heisann...vil ikke gjøre deg bekymret, men bare fortelle mine erfaringer.
Jeg hadde en SA nå i romjulen i uke 11+4, var på UL og de så ikke noe foster, men ingenting hadde kommet ut. De tok hcg prøve fra blodet og den var på 9000 ca, fikk noen piller for at livmoren skulle begynne å trekke seg sammen, to dager etter var jeg hos lege igjen, da hadde jeg merket en del klomper som hadde kommet ut, målte da hcg og den var nå sunket til ca 7000, dette var normalt.
Var tilbake i dag ca a uke siden sist. Legen sa da at når man ikke ser noe foster på innvendig UL så er det oftest fordi det er svangerskap utenfor livmoren.
Vil ikke si at det er det du har. Men hadde jeg vert deg så hadde jeg ring legen i morgen for å spør. Om du har mulighet så ville jeg ring direkte til Sykehus/kvinneklinikken, for etter min erfaring så har de mye bedre kompetanse der.
Lykke til og la meg få vite hvordan det går med deg....

Takk for svaret. Skal på sykehuset i morra. Har jo vært gravid utenfor livmoren før, så jeg vet jo hva jeg må gå igjennom.

Vil sende deg lykke ønskninger. Hadde selv graviditet utenfor livmor i fjor. Xer fingre og tær for at du ikke har det en gang til nå.

Hei, var på sykehuset i dag og tok ny HCG, og den var gått opp fra 435 til 480. Legen synes at det er litt lite, men vil avvente til fredag ,med innvendig ul siden jeg ikke blør og ikke har vondt. Da er det bare og smørre seg med tålmodighet og vente.

håper alt er i orden.

lykke til!

Håpet det ja, men jeg har pysisk forberedt meg på at dette kan gå galt igjen. Snakket med fastlegen min i dag, og hvis dette ikke går bra går vi i gang med assisterende hjelp til og bli gravid. Litt trøst det hvis dette ikke skal gå. Men jeg får krysse fingrer og tær.

Heia piami, har etterlyst deg på generell diskusjon...
Godt å høre fra deg.
Håper at alt går bra og at hcg bare fortsetter å stige.
Tenker masse på deg og ønsker deg masse lykke til.

PS! La meg få vite hvordan det går!

Back
Topp