Hjelp!

Anntin

Forelsket i forumet
Vi er to familer som skal fra Oslo området til Danmark i juli.
To biler, 4 voksne og 5 barn (alle under 5 år)

Hva er smartest og billigst?

Er så mange muligheter, og vi har ikke reist med bil og barn før. Setter stor pris på tips fra mer erfarne Danmark reisende [:D]

Hva som er smartest og billigst vet jeg ikke... men vi liker godt ferge over, og feriehus. Har bestilt oss med basseng og god plass nå. Gleder oss veldig. Så kan vi heller kjøre rundt litt når vi føler for det.

Ps. ferge blir bare dyrere og dyrere, så det er lurt å bestille raskt [:)]

Kommer vel an på hvor lenge dere har tenkt å være der. Men feriehus uansett, gjerne 1 uke på ene siden og andre uken på andre siden. Så får dere sett hele landet. [:)]
Speed 2 fergen fra Larvik er veldig snedig. Da er man i danmark på bare et par timer, et stykke å kjøre på andre siden da, (og siden dere er i Oslo, er det vel kanskje et stykke å kjøre på denne siden også?) Men dette må man vurdere utifra behov og ønsker [:)]

Stena Saga er ganske så billig også om sommeren. Litt kjedelig båt da[:)]
Ellers så har vi kjørt noen ganger, det er ganske fin vei nedover.

Takk for svar!
Vi har leid feriehus og skal være der i 14 dager.

Setter pris på flere forslag, hvis noen vet noe lurt:-)
Skal sjekke ut stena, color line skulle ha borti 9000 kr.. Med billigste lugarer..

Vi reiser med stena line. Billigst er det i uke dagene.
Vi fikk det billigst med pakketilbud, dvs ferge, en natt på hotell med badeland i Fredrikshavn, før vi drar til feriehuset. Sparte tusen kr på å gjøre det sånn merkelig nok. Vi betaler 4500 for fire voksne, to små barn og to biler og altså en hoteovernatting... Bestilte tidlig vi.
Vi reiser siste uka i juni. Som regel billigere feriehus da [:)]

Spennende, hvor fant dere det tilbudet?
Ser vi skal reise på den absolutt dyreste dagen...
Sånn går det når man ikke har erfaring [8|]

Hvor lang tid tar det å kjøre?
Vi skal et stykke nedover, nærme legoland etc.

smartest? Billund lalandia. svært badeland og svær aktivitetspark, samt gangavstand til legoland[:)]

vi er to barnefamilier som har leid et hus.
vi er 6 unger og 4 voksne.

bestilte gjennom colorline. tur-retur 2 biler, svært fint hus med 10 sengeplasser i 7 netter.
kosta 23 tusen ca..

det smarteste er vel egentlig å bestille båt og ferie pakke i ett. I fjor sommer var vi 2 biler, 4 voksene og 4 barn på feriesenteret seawest (er et stykke å kjøre fra hirtshals) i 5 dager til 9700 i juli inkl ferje,hus og frokost på båten

Med tanke på fergen så er jo ett alternativ å kjøre til Kristiansand og ta den derifra.
Den tar jo såpass liten tid over at du IKKE trenger lugar
Og de er ikke så altfor ille i pris heller.
Eneste aberet da er jo at du må kjøre fra oslo til krs som da tar 4 timer.
Men hadde det vært meg så tror jeg faktisk at jeg hadde valgt det alternativet.

ORIGINAL: ~Lille bøllefrø~

Med tanke på fergen så er jo ett alternativ å kjøre til Kristiansand og ta den derifra.
Den tar jo såpass liten tid over at du IKKE trenger lugar
Og de er ikke så altfor ille i pris heller.
Eneste aberet da er jo at du må kjøre fra oslo til krs som da tar 4 timer.
Men hadde det vært meg så tror jeg faktisk at jeg hadde valgt det alternativet.

hvorfor kjøre fra oslo- kristiansand når hun kan ta samme båten, bare 2eren fra larvik?

Back
Topp