Hjelp!!!!

siwwisgullgutt

Betatt av forumet
Er det ikke slik at for å ha rett på foreldrepenger så må eg ha hatt enn inntekt i 6 av de siste 10 mnd. men de 6 mnd trenger ikke å være sammenhengende?? Har eg forstått rett? Og når eg har hatt inntekt i november, desember,januar, februar, mars, halve april og får feriepenger i juni! Har eg da rett på foreldrepenger når permisjonen min begynner i slutten av august!!! Er skikkelig bekymra så håper på svar!!

Du må ha vært i arbeid i 6 av de siste 10 mnd før termin. Og da sammenhengende etter hva jeg har forstått[8|] Men neimen ikke enkelt å forstå seg på disse reglene.

eg begynte å jobba 1 mars 2010 etter 1 års permisjon, blei sykemeldt i beg av april å va d t eg gikk i permisjon igjen i slutten av Juni 2010

eg får 80% av full lønn [8|]

så vil tro du og får penger då?

Nei, vet at eg må kun ha hatt inntekt 6 av de siste 10 mnd. Og eg har vært i permisjon så har jo fått foreldrepenger, men det som er dumt er at eg skal ha permisjon uten lønn og da får eg ikke til å tjene opp foreldrepenger...

feriepenger regnes vel ikke tror jeg. så du mangler en halv måned da. kan ikke huske å ha lest noe om sammenhengende eller ikke. er jo 6 av 10 mndr. tror det er uavhengig av om det er sammenhengende eller ikke. 

Back
Topp