Hjelp..

Sylvia80

Gift med forumet
Hm.. litt spesi spørsmål, men.. Hvordan ser bæsjen til babyene ut nå? Er den hard, myk, klumpete...
Lille får en del avføringsmidler og klyster pga han har hatt store problemer med magen.. Og jeg har lyst å begynne å trappe ned.. Men lurer på hvordan den skal se ut da?[8|]

Tja her er det litt hippsomhapp egentlig. Brunlig/grønnlig halvtjukk? Grøtet?
Lukter helt ok og den kommer en gang pr dag ca.

Her ser det ut som om hun er hard i magen, men hun er egentlig ikke det. Jeg fikk beskjed av en lege at det var helt vanlig og normalt å dette var pga fast føde sa hun. Ser nesten ut som litt saue bæsj aktig til tider. Jeg gir 1\3 av et glass sviskemos og en t-skje malt i de to flaskene hun får per dag. Men ser jeg må nesten gi henne såpass ellers blir hun får hard.

her he ho fast bæsj for de meste, ikkje har å ikkje mos aktig[8D]
lukta te tider heilt #¤> men de e nå san som e vanli alt etter ka dei ete [:)]

K har grøtaktig brun bæsj. Men tror nok dette varierer myyye fra baby til baby! Sikkert lurt å følge med når han bæsjer om det virker som han sliter/har vondt når han trykker. Da kan du i alle fall få en liten pekepinn på hvordan det er for han. Men kanskje ikke helt bra om det er veldig hardt hele tiden? [8|]

Her he ho grønn/brun bæsj med grøtaktig(?) konsistens... 

Han her får mye fast føde, så her er det skikkelig "mannskit".
Som vanlig voksenbæsj altså med varierende farge og konsistens alt etter hva han har spist.

Både farge og konsistens varierer etter hva han har spist. Noen dager er den så hard at jeg blir litt bekymret (som sauekuler) mens andre dager mer flytende igjen. Ganske likt voksenbæsj egentlig [&:]

Tusen takk for svar alle sammen.. Var på kontroll i dag. Skal prøve å ta bort malten først og fremst, for tror han får veldig mageknip av den. Og den har han jo brukt hele veien, uten at det har hjulpet. Så fortsetter vi med Duphalac, lactulose, helsesøster sier at noen må ha det, og at det er helt ufarlig, men jeg vil jo helst ha det bort.. Men må man så må man.. Hvis vi kan klare oss med bare den og ta bort linfrøolja i maten også etterhvert, og ikke mere klyster, så er det jo greit nok.. Men litt ok å vite hva jeg skal akseptere av konsistens når vi trapper ned. Men da er det visst sånn at det ikke gjør noe om det er hardt så lenge det kommer hver dag og ikke gjør vondt... Så da prøver vi! [;)]

jeg spurte på helsekost ang linfrøolje,men dem sa d ikke hadde noen innvirkning på avføringen. Jeg kjøpte knuste linfrø og har det i maten 1 til 2 ganger om dagen og nå er avføringen MYE bedre!
Sviske og malt funket ikke i lengden her. Var ingen problemer me å bruke linfrø sa HS. Anbefales!

Back
Topp