Hjelp!

Beadybird

Forelsket i forumet
Jeg har fullammet helt til nå, men pga stadig tilbakevendende sår og utslett på brystvortene, har melkeproduksjonen gradvis gått nedover og jeg har ikke klart å å pumpe eller amme oftere på det friske brystet for å holde den oppe. Har prøvd øenge og vel å få henne til å ta flaske, og for en liten uke side løsnet det endelig! Dermed så jeg en ende på smerten ved å amme, men så etter tre dager er det plutselig fullstendig flaskenekt! Og melka er nesten borte og uansett gjør det for vondt å legge henne til brystet. Hun spiser heller ikke mer enn noen skjeer fast føde. HVA GJØR JEG? Det stresser meg at hun ikke får seg nok fast eller flytende og jeg er helt desperat etter tips som kan få henne til å ta flasken igjen. På forhånd takk!

Regner vel med du har prøvd det meste da, men likevel noen tips jeg har plukket opp her og der (jeg har IKKE prøvd alle selv og vet derfor ikke om de virker)

- prøv flere forskjellige smokker på flaska
- la far/noen andre gi flaske, da kjenner baby ikke lukt av deg og brystmelk
- ta baby inntil deg på samme måte som når du skal gi pupp men gi flaske istede, da kan baby bli "lurt" til å ta flaske (rake motsetting til tipset over)
- prøv å gi litt baby-saft på flaske, slik kan baby bli vant med å drikke av flaske
- prøv med flaske når baby ikke er skrubbsulten, slik har baby mer tolomodighet til å prøve

Tja, det jeg kom på i farten, men som sagt, jeg har ikke prøvd alle selv. Masse lykke til!

Uff for en dum situasjon [:(]
Jeg har ingen tips tror jeg... Regner med at du har prøvd det meste [:(]

Ikke legg henne på en måte hun er vandt til å ta pupp på!
La hun heller sitte i vippestol eller i armkrok[;)]

Back
Topp