hjelp!!!

oggi sin

Gift med forumet
kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få lagt sønnen min?? hva er metoden dere bruker?[8D]

her har det blitt til at han ligger sammen med meg i min seng for å sonve. det kan ta alt fra 2 min til en halv time. ofte våkner han igjen å vil ikke sove mer. da er det ned å ligge sammen med han igjen til han sovner. går jeg, hyl skriker han å mor tusler tilbake. har prøvd å la han ligge i 10 min å så gå inn til han igjen å sagt rolig og bestemt at "nå er det natta emil, nå må du sove", kyssa han i panna å gått ut igjen, han skriker videre. så ender opp i at han til slutt kommer opp i stua til oss å blir der gjerne en time eller noe før det er på den igjen. da er han ofte så trøtt at han sovner.. heldigvis..

hva gjør dere? hva er fasitten?[:-] villig til å prøve det meste, så går greit om det tar fler dager, bare det vil funke.. hjelp[8|]

Hehe, har ein liten Emil eg og, som og er eit lite troll å få i seng[:D]
Me sliter fortsatt litt på dagtid, men om kvelden går det bra no. Det me har gjort er at me legger han ned i senga si rett før han sovnar, altså gjer det som må til for at han blir så trøtt at han nesten sovnar, så legger han over i si seng. Gjentas i det langtekkelige i begynnelsen, men etterkvart vart det enklare og enklare, og no legge me han i senga si, han griner/prata/styra litt i kanskje 5 min, så går me inn ein gang til og seie god natt, da sovnar han som regel[:D][:D] Hold ut, det går seg til etterkvart[:)]

takk sogn78[:)]

dytter

Han e blitt bortskjemt på at du ska ligge med han...
Dårlig vane å lære de små..

Men det går å snu på flisa. Tar noen kvelder med en go del hyl og skrik, men etterkvært bi han å søvn a se sjøl[:)]
Du må la han skrike i ca 5 min, gå inn gi han smokk/bamse, men ikke snakk t han. Sånn fortsett du t han har søvna.

Vondt i mammahjertet ja, men det går seg til.

Masse lykke til.[:D][:)]

sjekk også at det ikke e nåkka som plaga han da.
Luft, full bleie osv.

Det e en tung kamp å ta, men t slutt lær han å søvne av seg sjøl[;)]

Om du først skal bruke den bestialske skrikekuren så bør du følge den også. 10 minutter er aaaaaaaaaaaaaaaltfor lenge. Man begynner med 30 sekunder og øker litt etterhvert, man når aldri 10 minutter. Det er jo en evighet for et lite barn uten tidsperspektiv [:(] Og ja, klart skrikekuren funker til slutt, barnet kapitulerer og orker ikke mer. [:(]

www.sovlillebaby.com

Og er det såå ille å legge seg med han da? Det er for en periode nå mens han er liten også går det seg til av seg selv. Er det ikke litt sånn det er å være mamma/pappa da? Å gjøre det som kreves når det kreves? Det kommer ei tid hvor han ikke vil ha deg i nærheten i det hele tatt... Nyt det! [:D]

Gi han klare signaler om at det er natten, legg han i sengen sin og rydd litt inne på rommet hans mens du nynner en
regle. Etter endel hyl og skrik så vil han roe seg og se på deg.. Da sier du reglen om igjen så han hører deg, men
unngå øyenkontakt.  (kan hende dette tar lang tid, men så lenge du er der så er det ingen grunn til å
være redd, han vil bare at du skal løfte han opp som du pleier, merker etterhvert at du ikke har tenkt til det)

Etter noen dager kan man si den samme reglen utenfor rommet, og til slutt bare rope fra stuen [8D]

Min regle var : Nå er det natta, nå skal Pernille sove.. mamma er her og passer på.. nå er det natta, nå skal Pernille sove.. osv [:D]
Men en stemme som gir trygghet, jeg tok henne ikke opp og bekreftet det hun var redd for, bare var trygg i stemmen når
jeg "messet" reglen min [:-]  Hun var 8-9 mnd når jeg måtte begynne med dette, etter et søvnløst liv.

Var redningen for oss ihvertfall, nå er hun 3 år og sovner som en stein etter hun er lagt.. aldri kommet ut heller når
hun fikk stor seng! Hun er 100 % trygg i sengen sin!!

Edit: dette er ikke en skrikekur, du forlater ikke rommet før barnet sover. Ta med deg strikketøy, brett tøy, what ever ...  vær opptatt der inne, og
nynn reglen hele tiden, gjerne litt høyt så han hører deg !!

kanskje opp ned metoden kan være noe?
http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=62

Back
Topp