hjelp

linnt

Flørter med forumet
hei.. må bare fortelle hvordan vi har det om dagen. kanskje noen andre også har det sånn? og kanskje noen har noen gode råd?

aslak er 8 måneder, han spiser 3 måltider med fast føde hver dag. en porsjon grøt til frokost, ett middagsglass til middag og en porsjon grøt til kvelds. nå i det siste har jeg gidd litt brødskive og fruktmos til lunsj også. han drikker vann til hvert måltid, ikke mye, men han drikker.

Nå over til problemet, han er totalt uinteressert i puppen. får i han litt på mårran, noen ganger noen slurper midt på dagen, og ha suger i 2 til 3 minutter på ene puppen før han legger seg. han våkner en gang om natta.. da varierer det hvor mye han drikker.. dette kan da umulig være nok?

jeg har prøvd forskjellig mme, men han blir så sint.. han sliter med skikkelig hard mage(sikkert på grunn av for lite veske). jeg er så lei.. gråter nesten hver dag over dette problemet. hva skal jeg gjøre? og er det andre som har det sånn??

Rundt 8 mnd hadde jeg det samme problemet. Jeg begynte å amme før fastføde en stund og så retta det seg, amma til han var 1 år etter det. Men vet mange sliter med å komme over 8 mnd kneika og må rulle inn puppen allerede da.

Lykke til[:)]

men MÅ han ta pupp da? kan ikkje han bare få vann, derm han er fornøgd med det?[:)]

Han er jo så stor nå at om han spiser 3 måltider med fast føde, så hadde eg nok bare lagt til 1 måltid til....dersom barnet er mer fornøgd med det! Og heller satt frem ei flaske mme, og se om han er interisert, dersom han får finne ut selv om han har lyst på eller ikkje.[:)]

Hmm... prøvd å tilby litt drikke før måltid? Her sliter vi heldigvis ikke med at han drikker for lite nå som han er frisk. Men da han var syk her så var han umulig å få i noe som helst. Det eneste vi klarte å få i han var fruktmos. Så da kjørte vi på med masse masse fruktmos et par dager for å få i han nok veske. Det hjalp veldig.

Har han noe særlig med tissebleier? Du merker det fort på tissebleiene om han får for lite veske. [:)]

Det er mme i grøten du gir, så han får i seg det han trenger av viktige vitaminer. (jern osv osv)

Men skjønner du vil fortsette med puppen altså. Kanskje det eneste han vil ha er nattpupp?

her har begge to sluttet med pupp i 8 mndrs alderen, og begge har nekstet å ta mme. går helt fint.. men her spiser gutten min mer enn din om dagen da.. her er det grøt, skive/fruktmos, middag, fruktmos og grøt... i tillegg så gir jeg noe som heter Drikki.

ORIGINAL: Durken

Rundt 8 mnd hadde jeg det samme problemet. Jeg begynte å amme før fastføde en stund og så retta det seg, amma til han var 1 år etter det. Men vet mange sliter med å komme over 8 mnd kneika og må rulle inn puppen allerede da.

Hva er 8 mnd kneika, og hvordan kommer man seg over den? Har ei på straks 8 mnd her, og merker jo at det blir mindre pupp jo mer fast føde hun spiser[&:]

ORIGINAL: SofieHenriette

ORIGINAL: Durken

Hva er 8 mnd kneika, og hvordan kommer man seg over den? Har ei på straks 8 mnd her, og merker jo at det blir mindre pupp jo mer fast føde hun spiser[&:]

har en på litt over 7 og har samme problem.........

Back
Topp