Hjelp!!!!!????

K5 girl

Andre møte med forumet
Hei...
Jeg prøver nå forbrilsk å bli gravid... men uten å lykkes! Slutta med p-sprøyta fo 7 mnd siden og har enda ikke fått mensen og da sef heller ikke blitt gravid!? Noen som vet hvor lang tid det går før jeg kan bli gravid igjen?
Tips om fortgang i prossessen mottas med takk!
Har hørt om en slaks kur....? Men vet ingen ting mere... Hostesaft har jeg oxo hørt litt om!!! HJELP meg !!!????[:(][:(][:(][:(][:(]

Har ingen erfaring med p-sprøyter, og har aldri vært gravid, så jeg har ingen gode tips der heller, men jeg vet at mange har blitt gravide etter å ha sluttet på p-pillen før de har fått mensen, og da kan vel det være tilfelle med sprøyta også skulle man tro... Har du testet?

jeg har heller ikke fått mensen etter å ha sluttet på pillen, men IKM skal være mandag (om jeg følger pille-syklusen jeg hadde), så jeg har tenkt å teste til uken ... om jeg ikke får mensen først...

Har erfaring der ja... Etter jeg tok siste sprøyta mener jeg det tok ca 6 mnd før jeg fikk første "blødning" Brunt groms... Og dette stabiliserte seg etter ca enda 8 mnd... 1,5 år etter siste sprøyta var jeg gravid, men spontanaborterte og nå nesten 3 år etter siste sprøyta er jeg fortsatt ikke gravid...

Smør deg med tolmodighet dette kan ta tid...

Men jeg kjenner jo folk som har gått lenger enn meg og slutta etter meg som har blitt gravid og som faktisk har fått barnet også... Så det er håp...

Men som jeg sa det kan ta tid

Masse lykke til!!!

Jeg tror jeg ventet 1,5 år på mensen jeg. Tilslutt tenkte jeg at jeg kunne prøve p-piller for å få igang eggøsningen igjen. Etter en måned fikk jeg den blødningen man får når man går av pilla i en uke, måneden etter kom mensen.

Ville anbefale deg å prøve det.

Lykke til[:)]

Ville bare si at jeg syns P-sprøyte er noe dritt. Vet om mange gjennom jopbben som sliter med å få stabil syklus etter bruk...Nok om det. Håper du klarer å stabilisere deg, og hvis du vil og har råd, så vet jeg at akupunktur er bra.

jeg slutta med p-sprøyta for nesten tre år siden..og blei ikke gravid før i år[:)] ønsker deg lykke til med prøvingen..

Det høres ut som at det er endel som bruker laang tid på å komme tilbake til normal syklus etter p-sprøyten,,, Får man noe informasjon om at dette kan skje før man får første sprøyten? Hadde jeg lurt på å ta sprøyten og fått visst det hadde jeg aldri begynt på den i alle fall.. Jeg har brukt p-piller, og fikk mensen igjen med en gang etter slutt,, Så tok det 5mnd før jeg ble gravid,, Det kan jeg ikke klage på, syns det var ok prøvetid. Nå har jeg en nydelig liten datter på 10mnd, og i mai blir vi prøvere på søsken til henne.

Joda jeg fikk vite det... Men da var det så lenge til jeg ville ha barn og jeg sluttet så i god tid til at jeg skulle bli klar... Planlegger man litt så går det jo gjerne bra...

Det varierer veldig hvor lang tid det tar. Og det varierer veldig hvor mye informasjon man får også så vidt jeg vet.

Jeg har aldri gått på p-prøyte, men p-piller. Og ingen fortalte meg da jeg fikk dem at jeg 9 måneder etter pilleslutt fortsatt ikke skulle ha en regelmessig syklus, og på disse 9 månedene ha hatt EN eggløsning. Jeg sluttet også med pillene "i god tid" før prøving. Jeg har lest at det tar 3-6 måneder normalt sett å komme tilbake til normalen etter p-piller. Det har gått 3+6 måneder nå for meg, og fortsatt ikke i orden. Og p-piller skal ifølge teorien "strengt tatt være ute av kroppen når du slutter", men p-spryte virker i 3 måneder av gangen. Jeg menr å ha lest at det fort tar et år i alle fall før kroppen er normal igjen.

Aldri mer hornomprevensjon på meg. Hadde noen fortalt meg dette da jeg begynte, så er jeg slett ikke sikker på om jeg ville gjort det heller...

Tusen takk for alle svar. Håper ikke jeg terenger å vente
så alt for lenge da.
Er så ban syk jeg nå! [:)]

Jeg gikk på P-sprøyte før første svangerskap og da sa legen at det kunne gå opp til ett år og MER før syklusen ble normal igjen......

desverre kan den dumme sprøyta sitte i inntil 1.5 til 2 år ![:'(]jeg gikk uten prev.i et år,uten at noe skjedde!

håper kroppen kommer tilbake til sitt gammle jeg snart!lykke til!

god jul!

har hørt at p sprøyta kan sitte igjenn i kroppen opp til et år etter at du har sluttet med den....

Hvis det kan være noen trøst så tok det to år før jeg ble gravid. Men det er vel egentlig ingen trøst. Jeg prøvde hostesaft for første gang den måneden jeg faktisk ble gravid, om det var den som hjalp vet jeg jo ikke. Jeg hadde dessuten gått til akupunktur de tre siste månedene før jeg ble gravid, det kan jo også ha hjulpet. Ellers tror jeg egentlig det eneste som hjelper er å ha et avslappet forhold til det. Vi hadde akkurat forlovet oss og hadde helt andre ting å tenke på enn prøvingen, da jeg plutselig fikk veldig vonde pupper og tanken slo meg om at jeg kanskje kunne være gravid? Ganske riktig! Sjokket var stort da det lyste to blå streker mot meg. Lykke til! Håper du kommer inn i en normal syklus igjen.

Tålmodighet tålmodighet tålmodighet my dear!

Back
Topp