Hjelp!

Tjukkaaa

Forumet er livet
Snuppa spydde kun den ene gangen i forrigårs, ingen rare bæsjebleier og det virker som at hun er iform igjen.

Så jeg hadde liksom utelukket spysyken...

MEN: Nå sitter jeg her -dødssliten med helvetes magekrampe! Jeg tør ikke legge meg i frykt for å måtte spy - men jeg trenger ikke å spy akkurat nå[&:][&:][&:]

Jeg er skikkelig fobisk for å spy så å tvinge det frem eru aktuelt[&:].

Kan jenten min ha fått spysyke og bare spydd èn gang liksom?![8|][8|]

Og hvis jeg har fått det - og hun er i form i morgen - hvordan blir det med å sende hun i bhg?

Huff--- mamma til jonas hvordan var det med deg da?

Jeg våknet i natt av kramper som gjorde mer vondt en fødsel[&:] trodde seriøst at magesekken ogtarmene ikke kom til å overleve de krampene der. Men det var over på en halvtime og i dag har jeg vært helt grei i formen. Sliten men det syntes ikke jeg var rart...

Og så nå igjen for en time siden om kvalmen krabbende med kramper i bølger... fyyyy det er så vondt og ekkelt og ubehagelig![:(][:(][:(] VIL IKKE!![:(][&:]

ORIGINAL: *Skjønningene*

Nei du sender ikke hun i bhg, 48 timersgrensa + at noen har 72 (!! som jeg syns er best)..

Når du merker det nå så sender du ihvertfall ikke hun med smitte i bhg, min mening [&o]

GOD BEDRING!!

Men min tanke blir liksom at når hun har hatt det så bærer hun vell ikke smittet lenger?[8|] eller?[8|] og i morgen kl 7 er det gått 48 timer siden hun spydde ser du[:)]

ORIGINAL: Mamma til Jonas.

ORIGINAL: Tjukkaaa

Huff--- mamma til jonas hvordan var det med deg da?

Jeg våknet i natt av kramper som gjorde mer vondt en fødsel[&:] trodde seriøst at magesekken ogtarmene ikke kom til å overleve de krampene der. Men det var over på en halvtime og i dag har jeg vært helt grei i formen. Sliten men det syntes ikke jeg var rart...

Og så nå igjen for en time siden om kvalmen krabbende med kramper i bølger... fyyyy det er så vondt og ekkelt og ubehagelig![:(][:(][:(] VIL IKKE!![:(][&:]

joda, no går det bra[:)] Merker kroppen fremdeles er sliten, men går fint. Nei, er forferdelig å kaste opp, tenkte eg ikke orket å bli gravid igjen når det holdt på[8D] Drikk myyye vann, så blir det i hvertfall lette å spy.

Håper bare virelig virkelig ordentlig på at kroppen tuller md meg... at jeg ikke blir noe syk!!! *krysse fingre som faen*[8D]. Jeg tenkte jeg skulle drikke vann men så tenkte jeg: tenk hvis ikke magen tåler vann da?[8|] hørtes det dumt ut eller?[8D]

enig med skjønningene.. omgangssyken er det verste av alt.. det smitter så fort også, så er bedre å ha ungen en ekstra dag hjemme enn faren for å smitte andre..

glemte helt å gi deg litt omtanke[8D] håper det hjelper med en god natt søvn og at du slipper den jæ*l* omgangsyken..
[:)]

emma spydde litt på kvelden en dag, mens jeg og eirik var syke i over en uke.. [:'(]

Ja vi får krysse fingrene for at det ikke er noe på gang hos meg[8D].

Det kommer litt an på om jeg blir syk og da hvor syk jeg blir om det blir mulig å ha jenten hjemme - jeg kan ikke ha hun hjemme hvis ikke jeg er i stand til å ta meg av hun[&:]. nei får ta sorgene som de kommer vell[:)] natta!

Jeg fikk da spydd meg tom i ett tiden[&:]. Mannen har tatt fri fra trening så vi er alle sammen hjemme i dag heldigvis. Jeg hadde aldri orket en frisk og aktiv 2 åring som har vært innestengt i 3 dager alene[&:][8D].

Fikk ikke sovet i natt og får ikke sovet nå heller. Har så fryktelig vondt i rygg og hofter - sånn feberubehagsmerter - og så tør jeg ikke ta smertestillende i frykt for at jeg vil spy mer[8|][:o][>:].

Kommer til å sulte meg ihjel heller enn å spy en gang til - nattens var nok for dette tiåret[8D]

FYYYYYYYYY DET ER SÅ VONDT med "magafara"!!!!!!! [:'(][:'(][:'(]

God bedring til deg snuppa, og huske på; omgangssyken kan smittes tilbake igjen, så vask hendene MASSE!!!!!!

ORIGINAL: Vand

FYYYYYYYYY DET ER SÅ VONDT med "magafara"!!!!!!! [:'(][:'(][:'(]

God bedring til deg snuppa, og huske på; omgangssyken kan smittes tilbake igjen, så vask hendene MASSE!!!!!!

Ja takk[:)]. satt og googlet omgangssyke siden jeg ikke fikk sove i natt[8D]. så jeg har bestemt meg for å holde meg mest mulig unna både mann og barn - og vaske vaskevaske[8D].

Men nå tror jeg at Alis har smittet bhg uansett[8|]. Fikk nabojenten på besøk på søndag og når moren hentet hun igjen fortalte hun oss at hun hadde spydd fra 7-14 dagen før[8|]. Jeg ble litt paff men tenkte at hun har jo ikke gjort det med vilje og satset på at vi slapp unna.

Men så dro Alis i bhg på mandag før hun ble syk tirsdag[&:]...

æsj.. omgangsyke er noe dritt.. håper du blir fort frisk.. A spydde i bhg for noen uker siden.. men spydde seg ferdig der gudselov for meg.. spydde bare en gang men vi fikk det ikke.. her er det 24 timers regel.. de skal være helt symtomfrie disse timene..

Æsj... Masse god bedring til deg snuppa! 

Jeg hadde sendt jenta i barnehagen. Men nå fikk du hjelp av mannen ser jeg. 48 timer er MER enn nok hjemme med friskt barn. Du har jo tross alt bar 10 dager egenmelding med barn......

For min del synest jeg ikke det er så verst å spy. Mye verre å være kvalm. Vente meg liksom til spyinga når jeg var gravid. 6mnd med oppkast omgjør en[;)] Helt rart, men siden da, så synest jeg ikke det er så verst. Med mindre det kommer ut nasen da. DET er pyton.

God bedring[:)]

ORIGINAL: ..christine..

Jeg hadde sendt jenta i barnehagen. Men nå fikk du hjelp av mannen ser jeg. 48 timer er MER enn nok hjemme med friskt barn. Du har jo tross alt bar 10 dager egenmelding med barn......

For min del synest jeg ikke det er så verst å spy. Mye verre å være kvalm. Vente meg liksom til spyinga når jeg var gravid. 6mnd med oppkast omgjør en[;)] Helt rart, men siden da, så synest jeg ikke det er så verst. Med mindre det kommer ut nasen da. DET er pyton.

God bedring[:)]

FYYYY!!!! ut nasen!!![:'(][:'(][:'(][:'(][&:] Hahahah! Jeg satser på at jeg slipper den[8D]. Jeg fikk så lang tid på meg i går å vente på spyingen så jeg fikk laaaaang tid på å huske hvor vondt det gjør å spy, følelsen like før når magen går i knute, hvordan man aldri blir kvitt spysmaken etterpå og hvordan man blir så kvalm av spylukten at man brekker seg og brekker leeeenge etter at man er gått tom for spy[:'(].

Nei kanskje jeg blir like heldig som Alis ikke spyr noe mer[:D][:D][:D] *kryssekrysse*[:D]

Ja alis hadde måttet i bhg hvis ikke K ble hjemme altså , annet var uaktuelt[:)]

Omgangssyken er gruuuusom[:'(] Håper du blir kvitt den fort! Fysj! Masse god bedring til deg!

(Og når det gjelder 48-timersregelen, er det en grunn for det. Omgangssyken er VELDIG smittsom, og selv om man ikke er syk lenger, kan man smitte andre. Både fordi man fortsatt skiller ut virus, og fordi man kan ha med seg viruspartikler som har overlevd i hjemmet. Det er utrolig lite som skal til. Jeg vet i alle fall at jeg hadde blitt rimelig irritert om Ida ble smittet i barnehagen fordi noen ikke gadd å holde ungen sin hjemme i den perioden[&:])

ORIGINAL: Medusa_83

Omgangssyken er gruuuusom[:'(] Håper du blir kvitt den fort! Fysj! Masse god bedring til deg!

(Og når det gjelder 48-timersregelen, er det en grunn for det. Omgangssyken er VELDIG smittsom, og selv om man ikke er syk lenger, kan man smitte andre. Både fordi man fortsatt skiller ut virus, og fordi man kan ha med seg viruspartikler som har overlevd i hjemmet. Det er utrolig lite som skal til. Jeg vet i alle fall at jeg hadde blitt rimelig irritert om Ida ble smittet i barnehagen fordi noen ikke gadd å holde ungen sin hjemme i den perioden[&:])

Ja jeg er helt enig med deg[:)]. Men nå har Alis vært symtomfri i 48 timer fra kl 7 i dag [:)] så i teorien burde hun kanskje fått lov å gå i bhg men jeg vil slett ikke stå ansvarlig for at flere familier får den driten så vi holdt hun hjemme en dag til- siden det var mulig for oss[:)]

Back
Topp