Hjelp!

lakerol

Elsker forumet
Var akkurat hos legen og fikk konstantert bekkenløsning.... jeg er gymlærer og det passer heller dårlig! Noen gode råd for å holde det i sjakk????????

Har bekkenløsning jeg også.. det eneste fysioterapeuten min rådet meg til var å være i vann... Prøve å svømme eller småjogge litt i vann.

Hei,

har ingen flere råd enn fruluna, men er enig med henne.

Lykke, lykke til, bekkenløsning er ikke noe godt å ha. Hør på kroppen din!

Legen mente jeg skulle gå med høyhelte sko og trange skjørt... Det passer liksom ikke helt å møte opp til gymtime i et slikt antrekk... Hadde sikkert blitt husket da.

jeg vet at noen leger råder de med bekkenløsning til å gå med små/korte skritt, men den varianten du beskriver her har jeg aldri hørt om[:D]. Tror jeg ville droppet det...

Skulle hjelpe til med å holde bekkenet på plass og sørge for at du ikke tok for store skritt... Legen min er nok ikke av de smareste.....

Det er ikke bra for ryggen din og gå med høyhelte sko, og vist du detter ned av skoa dine eller stråkker skjevt så kan det bli ganske vondt både her og der.

Bare prøv og hold beina samlet, ikke sleng ut med den ene foten uten at den andre følger like etter. Ta det rolig i trapper osv. Du trenger ikke trange skjørt for og holde deg på plass, du får kjøpe sånne støtte greier på de fleste babybutikker. De er litt dyre, med e hjelper.

Har egentlig ikke vurdert det nei. Det er liksom ikke så lett å undervise i turn med høye heler og trangt skjørt. Det er mest joggebukse her i gården.

Faktisk så er ikke høyhelte sko så dumt, men ikke lenge av gangen. Jeg har sliti med ryggproblemer i mange år og nå også litt bekkenløsning. Jeg fikk også beskjed at høye heler er med på at du forandrer mye av måten du går på og beveger deg som kan vær veldig bra for deg. Du kan jo prøve litt hjemme og se...[:D]

Jeg har også bekkenløsning..
Fått masse tips av fysio og lege, men det beste er å kjenne etter på kroppen selv.
Hold bena mest mulig samlet og ligg med silke laken eller pysj hvis du kan.
Da blir det ikke så påkjenning når du snur deg om natta..
Også skal man ikke stå, sitte, gå eller ligge for mye...
Hmmm ikke enkelt nei.

Legen mente jeg skulle gå med høyhelte sko og trange skjørt... Det passer liksom ikke helt å møte opp til gymtime i et slikt antrekk... Hadde sikkert blitt husket da.

Dette var en ny variant som jeg aldri har hørt om. Jeg fikk kjeft av legen min når jeg kom inn til han med støvler med høye heler. Han lurte på om jeg var ute etter å pådra meg selv enda vondt enn det jeg allerede har. Men det er jo mange synspunkter der ute[8|]

Back
Topp