hjelp

litlå

Gift med forumet
noen som har råd og tips? min lille gutt nekter og sove i senga si... skal bare oppi til meg... og helst ligge på magen eller på siden... hjelper ikke om han er aldri så mett eller har tutt... [&:]

da får jeg ommøblere litt idag og ta senga helt inntil mi seng... [:)]

Jeg sleit å med at hu ikke ville sove i senga si om natta så begynte å legge hu der om dagen slik at hu blei vandt til å ligge der og nå sover hu der både dag og natt.. (har hu i stallen om dagen nå da)
og vist hu begynner å sutre om kvelden lar jeg henne sutre litt (maks 1 min, og ikke hyling bare sutrer/klager) å gir henne smokken og holder på sånn til hu sovner og det tar skjelden mer en 15 min nå..

Men lykke til[:)]

Prøv å rull sammen et teppe til en pølse og legg den i en bue sånn at babyen ligger inni denne buen, så blir det ikke så åpent rundt hodet. Du kan jo også prøve å ha en genser eller noe annet du har hatt på deg ligge nær babyen så han kjenner lukten av deg og dermed føler seg trygg.

Bare noen tanker fra meg. [:)]

har problemer med å få han til å sovne på dagen jeg da.
Kvelden og natta går egentlig greit.(bank i bordet!!!!!!!!!!!!)

Prøver å la han gråte litt, men kan liksom ikke la han ligge å gråte så lenge hell da...
Har prøvd i vogna inne å, men hjelper ikke lenger.
Han kan sovne på meg, men hvis jeg legger han i senga, vogna eller hvor som helst ellers våkner han igjen innen 5 min...

Er ikke alltid vær til å gå tur heller...
Han sovner da, men...

Vi sliter også hele døgnet. Har prøvd å gjøre det lunt med å bygge opp rundt hodet (og kroppen) til Mia, t-skjorte, pakke henne inn i pledd og legge en varmeflaske i sengen. Varmeflasken har virket best, men hun sover sjelden mer enn en halv time for seg selv alikevel. Hun sover som en engel når hun får ligge oppå eller ved siden av meg eller pappaen. Vi må til og med spise på skift :(

Faktisk har jeg henne i fanget akkurat nå mens jeg skriver. Det blir veldig slitsomt, og vi får ikke noe tid til bare å være kjærester [:(]

Det hjelper nok ikke at Mia er litt plaget av luft i magen for tiden... Så vi prøver mange forskjellige ting der også. Det neste som står for tur er fenikkelte.

ORIGINAL: litlå

noen som har råd og tips? min lille gutt nekter og sove i senga si... skal bare oppi til meg... og helst ligge på magen eller på siden... hjelper ikke om han er aldri så mett eller har tutt... [&:]

slik var Nathaniel også. Tok han med til kiropraktor og viste seg at han hadde noen spenninger i nakken som gjør at det var vondt å ligge på rygg, spesielt på "harde" underlag (bedre viss vi la han opppå dyna og sånn). Er visst veldig vanlig etter fødselen med slike nakke problemer, men få som oppdager det. Kiropraktoren gjorde underverker og nå har ikke lillegutt vondt lenger....men er jo selvsagt vant til å ligge på mage/siden så vi jobber enda med å venne han til ryggleie.[;)][8|][8|]

kan jo legge til at vi trodde han var slik fordi han likte å sove hos oss heller enn alene...men når vi begynte å la han sove på mage og snu han på siden når han sov godt, viste det seg at han elsker å sove aleine. er verdt å sjekke om det er noe som plager deres små!

Leon Kristoffer sover bare om han kan få sitte på fanget mitt eller ligge på brystet til meg eller pappaen sin.... Vi sliter virkelig med å få han til å sove i senga si oppe, det er umulig.. I vugga nede sover han av og til.. Og på lammeskinn mellom oss i senga går det også av og til bra, men han kryper jo helt inntil meg da.. Så da får ikke jeg sove.....

Blir skikkelig sliten av dette jeg altså...

Back
Topp