Hjelp...

• Trådstarter Trådstarter Sunshine*
  • Opprettet Opprettet
S

Sunshine*

Guest
Jeg trenger litt hjelp av alle dere kloke hoder her inne [:)]
Jeg klarer ikke å holde på noe mat, den kommer som regel ut igjen med en gang det er komt i magen, oftest etter bare to tygg. (Litt ekle detaljer, men.. [8D]) Jeg er også utrolig kvalm hele dagen.
Nå har det pågått i snart en uke, og jeg står knapt oppreist lenger uten å føle at jeg svimer av. Så nå fikk jeg mannen til å kjøpe postafen fordi jeg har hørt at det kan tas av gravide, men når jeg leser på pakningsvedlegget så står det at det er mulig at det påvirker fosteret.
Noen som har fått beskjed om legen at det kan brukes??
Og jeg tenker ikke hele tiden, men som f.eks en dag for å få inn litt næring.

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Skal kun brukes under graviditet hvis det er strengt nødvendig. Behandlingen bør da vare kortest mulig, med maks. dose 50 mg. Overgang i morsmelk: Går sannsynligvis over i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

jeg vil legge deg under STRENGT NØDVENDIG.
du holder ikke på noe, dette har pågått i en god uke siden du sier at du knapt kan stå oppreist uten å svime av.
forsøk å bruk i to dager og se hvordan det går.

det er mye bedre for deg å gå på dette om du får i deg næring enn at du ikke får i deg noe og tilslutt blir lagt inn pga underærnering.

Takk for hjelp [:)]
Det var det jeg tenkte også, kanskje bare i dag for å få i meg noe mat til meg og den lille [:)] Den jeg har er bare på 25 mg.

ORIGINAL: Sunshine*

Takk for hjelp [:)]
Det var det jeg tenkte også, kanskje bare i dag for å få i meg noe mat til meg og den lille [:)] Den jeg har er bare på 25 mg.

det er mer enn nok...
og ta tabeletten når du er minst kvalm... (virker fortere)

Ville ha gjort som turtledue, men ville nok har ringt legevakten først og hørt...Just in case...

Håper det hjelper og du får i deg masse god mat...

Eller så har jeg hørt at salte kjeks, lovehearts kan hjelpe litt på kvalmen...Når du drikker, så er det viktig at du ikke drikker en slurk, bare fukter leppene på en måte...Da vil jo ikke komme noe opp...

ORIGINAL: *MaCa*

Ville ha gjort som turtledue, men ville nok har ringt legevakten først og hørt...Just in case...

Håper det hjelper og du får i deg masse god mat...

Eller så har jeg hørt at salte kjeks, lovehearts kan hjelpe litt på kvalmen...Når du drikker, så er det viktig at du ikke drikker en slurk, bare fukter leppene på en måte...Da vil jo ikke komme noe opp...

saltekjeks hjelper egentlig lite. men det er godt for kroppen. (salt gir kroppen en sjanse til å binde vannet i kroppen noe lengre)
lovehearts er bare søtt, og dermed kan trigge mer kvalme.

med det med drikke er ganske greit.... :D

Da har jeg snakket med jordmor [:)] Ringte til legevakten som foreslått. Hun sa at det gikk helt fint å ta en sånn nå og eventuelt i morgen, men at jeg skulle ta kontakt med legen dersom det ikke hjalp eller jeg måtte gå på de lenger. For da måtte jeg kanskje legges inn på sykehus [:o] Ellers skulle jeg ringe til jordmor som var på vakt neste uke for hun kunne sette akupunktur på meg. Ellers kunne ingefærkapsler hjelpe, men nå er apoteket stengt så det får bli på mandag.
Og jeg prøver å spise tørre kjeks og knekkebrød og slikt, men jeg får det ikke ned engang før det kommer opp igjen. Jordmor nevnte det også [;)]
Takk for all hjelp, det er godt å ha dere her [:)]

Back
Topp