Hjelp!

Ønsketerstort

Blir kjent med forumet
Jeg har akkurat fått påvist to nesten helt tette eggledere, (en som er helt tett, men den andre klarte de å åpne litt) så legen sa at vi kunne prøve ei stund på egen hånd, eller vi kunne prøve ivf med en gang.

Er veldig usikker på hva jeg vi gjøre, da jeg er så redd for smertene i forhold til egguthentinga! Kjenner at jeg kan gå igjennom ganske mye for endelig å bli gravid, men er kjemperedd likevell!!![:(]
Noen som vil fortelle litt om dette? Er det så smertefult som det jeg har hørt?
Blir veldig takknemmelig for svar!

ORIGINAL: Ønsketerstort

Jeg har akkurat fått påvist to nesten helt tette eggledere, (en som er helt tett, men den andre klarte de å åpne litt) så legen sa at vi kunne prøve ei stund på egen hånd, eller vi kunne prøve ivf med en gang.

Er veldig usikker på hva jeg vi gjøre, da jeg er så redd for smertene i forhold til egguthentinga! Kjenner at jeg kan gå igjennom ganske mye for endelig å bli gravid, men er kjemperedd likevell!!![:(]
Noen som vil fortelle litt om dette? Er det så smertefult som det jeg har hørt?
Blir veldig takknemmelig for svar!

Heisann! Hvis dere har fått tilbud om å gå rett på ivf, så hadde jeg takket ja til det, men det er selvsagt opp til dere. [:D]
I forhold til egguthentingen så gruer jeg meg ikke til å gjennomgå det på nytt etter sommeren for å si det sånn. Behagelig var det ikke, men sååå vondt var det ikke. Gjør det gladelig igjen hvis det gir oss et barn. Du får ganske sterke smertestillende på forhånd (Morfinpreparat - blir rimelig susete i hodet[;)]) og lokalbedøvelse i tillegg. Jeg hadde forestilt meg at det skulle være verre enn det faktisk var. Nå skal det sies at jeg ble ganske dårlig med en gang det var over, men sykepleiere kom med en sprøyte med kvalmestillende, så det var over iløpet av 30sek[;)]

Så jeg hadde hoppet i det[;)] Jeg hadde lest endel på nettet om at det var en smertefull prosess, men det var det ikke for meg. (Men jeg kan jo bare snakke for meg selv[:)])

Lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for[:D] Klem

Huff, ja jeg tenker omtrendt det samme, at smertene er jo verdt det, når jeg tenker at vi kan få et barn ut av det!
Må nok uansett vente en liten stund, til økonomien tillater det. Privatklinikk er jo veldig dyrt. Men vil selfølgelig komme i gang så snart som mulig!

Godt å høre at det ikke har vært en så forferdelig opplevelse for alle!:)

ORIGINAL: Ønsketerstort

Huff, ja jeg tenker omtrendt det samme, at smertene er jo verdt det, når jeg tenker at vi kan få et barn ut av det!
Må nok uansett vente en liten stund, til økonomien tillater det. Privatklinikk er jo veldig dyrt. Men vil selfølgelig komme i gang så snart som mulig!

Godt å høre at det ikke har vært en så forferdelig opplevelse for alle!:)

Nei, langt i fra forferdelig[;)] Bare litt ubehagelig. Men jeg hadde gjort det selv om det hadde vært grusomt[;)]

Hadde det vært meg hadde jeg helt klart gått rett på prøverør! Sjansen deres er jo helt klart større da, og kanskje ventetiden på spiren deres blir kortere[:D]

Sikkert lurt å sette seg i prøverørskø med en gang. Så kan dere jo prøve mens dere står i kø visst dere skal på offentlig klinikk da som er betydelig billigere enn å gå privat. Eg har hatt tre egguttak nå og det er IKKE noe å kvi seg til! Får godt med bedøvelse så man kjenner nesten ingenting av selve uttaket. Ganske smertefullt samme kveld som uttaket har vært, men med litt smertestillende og en varmepute overlever man det[:)] Dagen etter uttak har eg ikke trengt noe smertestillende[:)] Ømt og litt hoven ca en uke etter uttaket, men ikke noe særlig vondt da! Masse lykke til! Hopp i det!

Back
Topp