hjelp! Vonde hender..

Tatovertmamma

Flørter med forumet
På mandag starter hendene mine å verke. De er middels hovne, men ikke urovekkende mye. Men smerten blir bare verre og verre. Det er så vidt jeg klarer å skrive på tastatur. Det å smøre på en skive osv er omtrent en umulig oppgave..
Noen som har tips, råd, erfaringer og dele?
Skal det fortsette i denne utviklingen eller bare holde seg slik til termin, 6.mars, tror jeg at jeg blir gal :dead:

Hørt med legen? Ei venninne fikk å noe problemer med hendene siste del av svangerskapet. Hun fikk dessverre ikke gjort noe med det... men ble satt I gang tidelig pga veldig mange og sterke plager.

Husker dessverre ikke hva det het det hun hadde med hendene, men var visst en normal svangerskapsgreie... ville tatt det opp med legen :-)

Karpaltunellsyndrom, en vanlig plage i slutten av svangerskapet.

Ta kontakt med lege!

Opplever det samme med leggene/føttene. Ikke ha stramme gensere, strikk, armbånd, ringer, etc. Legg deg på sofaen og la armene hvile vannrett. Det hjelper på bena i alle fall.

På mandag starter hendene mine å verke. De er middels hovne, men ikke urovekkende mye. Men smerten blir bare verre og verre. Det er så vidt jeg klarer å skrive på tastatur. Det å smøre på en skive osv er omtrent en umulig oppgave..
Skal det fortsette i denne utviklingen eller bare holde seg slik til termin, 6.mars, tror jeg at jeg blir gal :dead:

Ta kontakt med legen. Kan være flere ulike årsaker til smertene, så lurt å få seg en skikkelig sjekk! God bedring.

Jeg har carpal tunnelsyndrom og senebetennelse i begge hender/håndledd..(er ganske hoven)
Tunnelsyndromet gjør det vanskelig å bøye fingrene, det prikker og jeg mister følelsen i hendene til tider.
Senebetennelsen er bare generelt vond, kan ikke bruke hendene til noe nesten.
Ta deg en tur til legen og hør :)
Håper ikke det er noe av dette du har fått..

Blitt noe klokere?
Har du fått ordnet deg en legitime?

Uansett, masse god bedring!

Det er vanlig å få vann i bein, føtter, armer og hender mot slutten. Likevel ville jeg kontaktet lege for å ta blodtrykk og en urinprøve for å utelukke andre årsaker :) Det er nok helt ufarlig, men veldig plagsomt. Greit å utelukke uansett :)

*sniker, men må bare legge igjen det som reddet meg*.

Jeg måtte bruke skinner på begge hendene da jeg gikk med minsta. Det hjelper!! Det er sånn man får kjøpt på apoteket, muligens mot senebetennelse.

Har også slik . Det er værst på natta, våkner mange ganger av at det er smertefullt. Pleier å smøre på litt ibuxgel.

Har også slik . Det er værst på natta, våkner mange ganger av at det er smertefullt. Pleier å smøre på litt ibuxgel.
Trodde ikke den gel'n var gravidvennlig? :)

Shit! Det hadde jeg ikke tenkt på...
Vet bare at ibux og voltaren ikke er gravidvennlig :) Jeg ville bruke voltaren gel når jeg ammet med ble frarådet det på apoteket fordi det ikke ble anbefalt til gravide og ammende. Står sikkert i pakningsvedlegget, så vet du sikkert, jeg vet ikke hvordan gel'n er i forhold til tabletten :)

Vet bare at ibux og voltaren ikke er gravidvennlig :) Jeg ville bruke voltaren gel når jeg ammet med ble frarådet det på apoteket fordi det ikke ble anbefalt til gravide og ammende. Står sikkert i pakningsvedlegget, så vet du sikkert, jeg vet ikke hvordan gel'n er i forhold til tabletten :)

Står selvfølgelig i pakningsvedlegget at den ikke kan brukes. .. jaja... heldigvis ikke brukt så mye av den. Og utløpsdatoen var i 2014..

Står selvfølgelig i pakningsvedlegget at den ikke kan brukes. .. jaja... heldigvis ikke brukt så mye av den. Og utløpsdatoen var i 2014..
Fort gjort, det går nok veldig bra! :)

Uansett, takk for at du sa fra! :-)
Bare hyggelig, jeg ville gjerne blitt gjort oppmerksom på det selv :) Man vil jo bare det beste for magetrollene. Håper du er mindre plaget, høres veldig ubehagelig ut!

Back
Topp