Hjelp.. Vognpose??

LYKKE oktober 2012

Blir kjent med forumet
Dette er min første lille... Og har absolutt ingen erfaring med handel av babyutstyr.. hehe

Noen som har en vognpose å anbefale? Er jo rundt vinterstid når den lille kommer..
Vil gjerne ha en som kan brukes fra nyfødt og en god stund fremover. :)

Har søkt litt på nettet, men ble ikke noe klokere av det. ;)
 
Odenwalder dunpose eller ticket to heaven :)
 
Skinnpose!! Definitivt :) Vi kjøpte to merinolammeskinn fra garveri som jeg selv sydde en lang skinnfelle av. Babyen ligger oppå den, også bretter man den bare over. Når man da tar på vogntrekket ligger den veldig lunt. Ull regulerer også temperaturen bedre enn voksiposer og lignende. Veldig lettvint, og kan brukes lenge :) Gutten på 15 mnd har hatt den i vogna helt til det nylig begynte å bli for varmt. Tok bare hull til selene, så kunne vi ha den i sportsdelen med fotpose over :) Skal nok bruke den igjen til høsten, så får babyen en ny!
 
Det er mange i barnehagen der jeg jobber som enten bruker Odenwalder eller Voksi i dun. Jeg syns det er så hærlig å legge barna i disse posene fordi jeg vet at de ikke kommer til å fryser. Dessuten er de lettvinte med en glidelås foran. Voksi dun skal tåle mange minusgrader, og kan brukes av barn helt opp i 3 år.

De er dyre, (1500,-2000.-) men det er en veldig god invistering som du kan ha lenge og de kan puttes i vaskemaskinen.
 
Eg kan absolutt anbefale Eisbachen skinnpose.
Den er god og varm, regulerer varmen godt. Har vann og vindavstøtende stoff på utsiden og deilig mykt skinn på innsiden.Posen kan deles opp slik at du kan bruke den som sitteunderlag i vognen, eller bruke toppen til at babyen kan ligge på når du er rundt på besøk.

Jentungen har brukt den til nå nylig, har nettopp sluttet å kvile.
 
Voksi urban har kommen ut som best i test.
Denne har vi skaffet oss(selv om vi får sommerbaby- skal bruke dyne i sommer da.. )
et av kriteriene denne vognposen vant på var brannsikkerhet. Alle andre vognposer i testen tok fyr før det var gått 3 sek. litt skummelt å tenke på. I tillegg får man med en forlenger del til voksi urban som gjør at den passer til barnet er rundt 6 år :-)

Her kan du lese selv om testen.
http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article716240.ece
 
Vi brukte skinnpose til storebror, men byttet over til voksi urban når han ble stor for den. Nå kan en jo bygge på voksi urban så en kan bruke posen fra nyfødt til hun er 4 år:-D denne skal vi bruke til lillesøster i vinter. Den delen som man bygger på følger med når man kjøper voksiposen, så men slipper å måtte kjøpe denne utenom. Vi har vært strålende fornøyd, å guttungen har alltid vært god og varm i denne, selv i -15°.
 
jeg har odenwalder dunpose. Gutten min på 5 år brukte den da han var liten, og den er så lang og god at han får fint plass i den enda. Bretter bare inn i fotenden til og begynne med
 
Jeg har en ullpose til vinerstid,og en tynn dyn pose fra brio til sommerhalvåret, veldig fornøyd med det..... Men det er jo kke noe du trenger før du bruker sprtsdelen. Så lenge de ligger i bag, er det jo mydelig med ullskinn unders, og en god dyne oppå, med eventuelle tepper om det er kaldt ;)
 
Igloo Troller er merket som best i test, og vi er kjempe fornøyde med den! Den vant tv 2 hjelper deg test :) 


Lillebror skal også få en slik en, da en egen, siden storesøster trenger sin en vinter til i barnehagen :) 
 


Rugekasse skrev:
Igloo Troller er merket som best i test, og vi er kjempe fornøyde med den! Den vant tv 2 hjelper deg test :) 


Lillebror skal også få en slik en, da en egen, siden storesøster trenger sin en vinter til i barnehagen :) 


er nok noen år siden iglo troller var best i test.
 
Vi hadde skinnpose da storesøster var nyfødt men jeg syns den var fryktelig tungvint da den ikke gikk an å åpne. Måtte liksom tre ungen ned i posen. Mamma kjøpte en odenwalder dunpose, men er ikke sånn superfornøyd med den henne. Vi kommer til å kjøpe voksi urban til lillebror. Storesøster trenger den andre dunposen i barnehagen.

Det som er praktisk med voksi urban er at en kan ta av toppen/lokket. Greit om en feks er på kjøpesenter eller babyen sover inne i bagen på besøk:)
 
Veldig fornøyd med Voksi Urban :) Blir nok en til lillesøster også :)
 
Elsker skinnposer! De er knallgode om vinteren, men det er en fordel om de kan åpnes. Vi kjøpte en fra Tyskland og en har vi etter mannen min, men vet de har på Nøstebarn :-)
 
Tusen takk for god hjelp Jenter! =)
 
Back
Topp