Hjelp! vil ikke ta puppen!

dette har Emma oxo prøvd seg med!! jeg fikk heelt hetta, å var kjempe redd for att ho skulle sulte! flaska tok ho som bare det, men hylte ved puppen..jeg ringte helsestasjonen for å høre, å de sa att det er vanlig attde får sånne nekte perioder, det dummeste vi gjør da er å ty til flaska! da blir d lett til att babyen vertfall nekter puppen, fordi flaksa er enklere..jeg var streng med meg sel, å ga henne ikke flaske mer, for jeg har lyst å fullamme! ho var da litt suuttrete ett døgns tid, så plutselig ga ho seg å tok puppen i gjenn! så det er bare å være litt streng, hå tar når ho blir sluten nåkk! [:)]

ORIGINAL: lillelambi

ORIGINAL: WorkingForMatilde

ORIGINAL: lillelambi

ORIGINAL: kreps 83

det skal være litt varmere enn fingervarmt når du har i pulveret..la det stå i kjøleskapet en fem min og så kan du ha i pulveret...jeg bruker å lage flasker på forhånd jeg da..for er mye enklere, men nå gir jeg han bare mme jeg..

Oki..nå har jeg gjort det (i tilfelle hun må ha det senere i kveld)..For jeg kan blande nå og bruke senere, ikke sant??
på flaskeposten leste jeg at man ikke skal blande maten før måltidet, det er pga en bakterie som unger visstnok har blitt syke av... men man kan ha vannet klart  selvsagt, men ikke bland opp i pulveret før rett før måltidet.

å ja...bra du sa ifra[;)] da må jeg helle det ut..

Jeg (og mange andre her inne) blander mme for ett døgn av gangen.. Så tror ikke du skal uroe deg for å blande nå å gi til kvelden...

nå finnes det vell veldig mange forskjellige meninger om mme... På NAN pakken står det f.eks at vannet skal være avkjølt når man har oppi pulveret.. Husker jeg ikke mye feil sto det på Colett at det skulle være 40 grader... Mens på flaskeposten står det at det skal være 70 grader.... Så det er ikke bare bare å gjøre "det som er best" når det er så mye forskjellig...

det skjedde med oss oxo... dro til manuell terapeuten min jeg da.. og fant ut at han hadde vridning i nakken ant etter fødslen sa ho.. han nekta plent å ta puppen på venstre side... pga han da måtte lene seg mot høyre... men nå..etter 2 behandlinger drikker han så fornøyd igjen....
håndmelka venstre siden på det værste og gav fra høyre..var litt "skakk" et par uker..men nå er det bra..
bare et lite innspill om min puppe-nekte erfaring...hehe!
men er vel mest sannsynlig at a er som de andre her har beskrevet..en liten nekte periode bare,,,
flott at du ikke gir opp da... bare greit å passe på at hu ikke blir meeega sulten og sliten i vegre fasen sin.. hehehe!!!!!
massse lykke til!!! går nok brææ.. men vedvarer det så ta en sjekk hos fysio,kiropraktor ell man terapeut feks..skader jo'nte[:)]

Back
Topp